اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   السهل الممتنع (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18612)

oshee 18-02-2012 03:23 PM

رد: السهل الممتنع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طرزان البرنس (المشاركة 277081)
تمام يا كبير متابع معاك انشاء الله الاسبوع القادم
ممكن تقولي الصفقات اللي دخلتها بالاستراتيية كام صفقة وكام واحدة حققت الهدف وكام واحدة ضربت الستوب

بدءت هذه الورشه يوم الخميس 16/2/2012 دخلت 13 صفقه حققت الهدف والحمد لله في 9 صفقات وضربت استبوب في 4 احدهم دخول متسرع وان شاء الله تكون خير لنا جميعا

oshee 18-02-2012 03:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmorasamir (المشاركة 277091)
انا دخلت معاك مره واحده فقط بصراحه وضربت استوب وكانت على الكيبل
بس ده طبعا مش مقياس ان الاستراتيجيه وحشه
انا شايف الاستراتيجيه ممتازه والله
والنتائج الايجابيه اضعاف الخسائر
ومتابع معاك الاسبوع الجاى ان شاء الله

الحقيقه هذه الصفقه حزنت عليها جدا لا لسبب الا ان اول صفقه حد يقلي انه داخل معايا فيها اكون السبب في خسرته ان شاء الله نعوضها وهي دي الصفقه الي انا اتسرعت في دخول دون قفل الشمعه تحت الموفينج معلش جلا من لا يخطئ

amrmorasamir 18-02-2012 03:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 277112)
الحقيقه هذه الصفقه حزنت عليها جدا لا لسبب الا ان اول صفقه حد يقلي انه داخل معايا فيها اكون السبب في خسرته ان شاء الله نعوضها وهي دي الصفقه الي انا اتسرعت في دخول دون قفل الشمعه تحت الموفينج معلش جلا من لا يخطئ

ولا يهمك ياباشا
انا كنت دخلتها تجربه والحمد لله مكنش فى خساره حقيقيه يعنى
ومتابع معاك

الشامي 18-02-2012 04:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 277102)
بدءت هذه الورشه يوم الخميس 16/2/2012 دخلت 13 صفقه حققت الهدف والحمد لله في 9 صفقات وضربت استبوب في 4 احدهم دخول متسرع وان شاء الله تكون خير لنا جميعا

انا عاوز اعرف حاجة الاستراتيجية دي ممكن نطبقها على فريم الساعة علشان تكون اكثر مصداقية
الصفقات اللي ضربت كانت على انهي فريم
لو المؤشر الاستوكاستيك والار اس اي قطع الخطوط المذكورة وبعدها بكذا شمعة تم اختراق الموفنج ديي تكون فرصة ولا مندخلش
ارجو ارسال شاررت متعلم عليه نقط الدخول والفرص علشان افهم
تحياتي

oshee 18-02-2012 05:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طرزان البرنس (المشاركة 277125)
انا عاوز اعرف حاجة الاستراتيجية دي ممكن نطبقها على فريم الساعة علشان تكون اكثر مصداقية
الصفقات اللي ضربت كانت على انهي فريم
لو المؤشر الاستوكاستيك والار اس اي قطع الخطوط المذكورة وبعدها بكذا شمعة تم اختراق الموفنج ديي تكون فرصة ولا مندخلش
ارجو ارسال شاررت متعلم عليه نقط الدخول والفرص علشان افهم
تحياتي

بالنسبه للفريم فهي راءعه علي 15 و 30 واكثر الاوقات متحققه بنجاح في المشاركه الاولي مو ضح انها ممكن علي الساعه

عايز اقولك ان اوقات تتحقق علي 15 ثم تتحقق علي النصف ساعه قرب تحقيق ال15 للهدف فنعزز علي 30 وقد تستمر للساعه اي اننا يمكن تحقيق 15+20+25=60 نقطه
علي العمله واحده و الله حصلت معي

بالنسبه للسؤال التاني انه لو بعدها تحققت في الاتجاه الثاني بعد طبعا حققت الهدف طبعا ندخل ولكن مع تحقق كل الشروط

بالنسبه للشرح اليك الشرح

بس اديني لايك

الشامي 18-02-2012 05:31 PM

اشكركب حبيبي اشكرك واحلى لايك

oshee 18-02-2012 05:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طرزان البرنس (المشاركة 277152)
اشكركب حبيبي اشكرك واحلى لايك

انت تاءمر يا غالي

الشامي 18-02-2012 05:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 277153)
انت تاءمر يا غالي

معلش انا مش بعرف احدد التقاطع مع الشمعة
لما باجي اشوف الشمعة اللي قطعت الموفنج ابص على الاستوكاستيك والار اس اي الاقيه مقطوع من قبل الشمعة

oshee 18-02-2012 05:56 PM

الاهم هو لما الشمعه تقطع وتقفل يبقا المؤشرات محققين الشروط حتي ولو زيدين حته صغيره

oshee 18-02-2012 09:46 PM

ان شاء الله سافتح حساب تجريبي لمتابعه الورشه واضعه في التوقيع للمتابعه لنتاكد سويا ربنا يوفق ان شاء الله

الساعة الآن 07:58 AM