اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

esmaeel 13-08-2010 12:07 AM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 37535)

تحياتى يا سمعة
فرع اوروبا (قد) يقبل عملاء من سوريا فى الوقت القادم لكن فى الوقت الحالى لا يمكن قبول عملاء من سوريا نظرا لان الاموال ترسل الى امريكا و ليس الى مالطا و هو امر محظور من قبل الحكومة الامريكية.

خلاص بقا تعمل خير وتفتح حساب بإسمك ولو ربنا قسملي ووصلت المليون بإذن الله تاخد منهم ( ؟؟ % ):1 (105):

FX Matador 13-08-2010 01:09 AM

سؤال كده يا دكتور بسيط جدا ايه هيا الدورات الزمنية في سوق العملات و ايه هيا قواعدها و كيف يمكن الأستفاده منها ؟ ربنا يباركلك

مدير الموقع 13-08-2010 02:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esmaeel (المشاركة 37745)
خلاص بقا تعمل خير وتفتح حساب بإسمك ولو ربنا قسملي ووصلت المليون بإذن الله تاخد منهم ( ؟؟ % ):1 (105):

من عينى يا باشا فى اى مساعدة انا تحت امرك :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX Matador (المشاركة 37765)
سؤال كده يا دكتور بسيط جدا ايه هيا الدورات الزمنية في سوق العملات و ايه هيا قواعدها و كيف يمكن الأستفاده منها ؟ ربنا يباركلك

الدورات الزمنية الاقتصادية هى احد اسس علم الاقتصاد و هى ببساطة لعبة الكراسى الموسيقية كل من صعد للهاى سيهوى للو جديد و العكس صحيح,
يعنى بالعربى حبة فوق و حبة تحت و حسب كلام المحللين الاقتصاديين فان الدورة تستغرق حوالى ثلاثة سنوات لاتمامها,
من الصعب ان تستفيد من الدورات الزمنية الا بدراسة التحليل الموجى جيدا,
تحياتى يا ماتادور :)

FX Matador 13-08-2010 02:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 37804)

من عينى يا باشا فى اى مساعدة انا تحت امرك :)

الدورات الزمنية الاقتصادية هى احد اسس علم الاقتصاد و هى ببساطة لعبة الكراسى الموسيقية كل من صعد للهاى سيهوى للو جديد و العكس صحيح,
يعنى بالعربى حبة فوق و حبة تحت و حسب كلام المحللين الاقتصاديين فان الدورة تستغرق حوالى ثلاثة سنوات لاتمامها,
من الصعب ان تستفيد من الدورات الزمنية الا بدراسة التحليل الموجى جيدا,
تحياتى يا ماتادور :)

متشكر يا دكتور كتاب جون ميرفى يتكلم عن الدورات الزمنيه للأسهم لكنه فاصلها عن التحليل الموجى نوعا ما و حسب كتاب اخر مستعين بيه للدورات الزمنيه عموما في كل شئ و بيقول ان القاعده الدوره ماشيه على نظام المضاعفات و ايه رأى حضرتك التحليل الموجى باستخدام اليوت افضل و لا يجب دراسه الفا اوميجا معها ؟!!! تحياتى ...,

مدير الموقع 13-08-2010 02:46 PM

عن نفسى للامانة لم اتعمق فى التحليل الموجى كتير و لكن انا قريت فى اليوت كتير.,
اليوت حلو جدا جدا و ربطه بالكلاسيكى بيدى نتائج ممتازة.,
تحياتى يا مايكل.,

esmaeel 13-08-2010 03:14 PM

دكتور بعد إذنك !

انا لو كسبت بأحد مسابقاتكم و fxdd مش هتقبلني لاني من سورية (( ربنا يهدهم )) يبقى موقفي إيه في الحالة ونعمل إيه عشان الإستفادة من الجايزة ؟؟

esmaeel 13-08-2010 08:45 PM

مافيش جواب ولا إيه يا دكتور ؟؟ مستني

مدير الموقع 13-08-2010 10:30 PM

اهلا سمعة و معلش لسة قارى الان..,
اعتقد انه للاسف لن نستطيع ان نقوم بفتح حساب لك مع الشركة لان هذا يتنافى مع القوانين.,
خلينى اسال برضه دعم الشركة فى حل لهذه النقطة بشكل قانونى لكن ما اعرفه انهم لا يتعاملون مع سوريا بقوة القانون.,
فى كل الاحوال لو ليك جائزة تستحقها و لم نستطيع ان نعطيها لك حسابا مجانيا سيكون لنا حلولا اخرى من اجلك يا غالى.,
الله كريم.,

esmaeel 13-08-2010 10:46 PM

متشكر يادكتور ........ بس انا فعلا حابب أفتح حساب مع دي دي مالطا

هما لو قدمتلهم بيان إقامة خارج سورية وعند السحب طلبت السحب لبنك سوري أو بنك خاص في سورية هل يتم قبول الطلب ؟؟

ياريت تسأل عن النقطة دي بردو

وشكرا

FX Matador 14-08-2010 08:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 38098)
عن نفسى للامانة لم اتعمق فى التحليل الموجى كتير و لكن انا قريت فى اليوت كتير.,
اليوت حلو جدا جدا و ربطه بالكلاسيكى بيدى نتائج ممتازة.,
تحياتى يا مايكل.,

يعنى كده مافيش امل حضرتك تعمل فيديو عن التحليل الموجى موجات اليوت و الفا اوميجا ماتشوف يا دكتور حد من مشرفينا الجدعان لو شغال فيه كويس يعمله ؟!! تحياتى يا دكتور ...,

الساعة الآن 12:23 AM