اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

hussein gamal 07-08-2013 12:34 AM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 541482)
تفضل قسم الورش المختارة لمحللين خبراء يضعون تحليلات وتوصيات بشكل دائم

قسم الورش و استراتيجيات الفوركس و التداول الألى

ربنا يبارك فيك ويجعله فى ميزان حسناتك ان شاء الله
بس دول كذا موضوع انه واحد تنصحنى بيه انى اهتم واتابع عليه حتى لو عملة واحدة بس يكون فى اهتمام بيها دايما ومتجدد يومى

k_fassi 07-08-2013 12:39 AM

[QUOTE=khal1d;541463]ياخوان فيه ازواج كثير بديلة عن اليورو وتحليل فني ولا اروع ونقاط دخول وخروج بالملي، ليش مغلبين حالكم مع اليورو مرة طالع مرة نازل، انا صرلي فترة مابدخل عاليورو الا اذا هناك نقاط بيع او شراء واضحة والجميع يتفق عليها[/QU
ماشى يا استاذى قلنا اى عمله و نروح عليها حالا

hussein gamal 07-08-2013 01:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 541482)
تفضل قسم الورش المختارة لمحللين خبراء يضعون تحليلات وتوصيات بشكل دائم

قسم الورش و استراتيجيات الفوركس و التداول الألى

اخى العزيز هل من الممكن شرح نقطة الان على زوج ال gpb jpy

ENG.MOATASEM 07-08-2013 01:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 541509)
اخى العزيز هل من الممكن شرح نقطة الان على زوج ال gpb jpy

من وجهة نظري أخي إنه نازل ل 149.41 ثم إلى 148.1

هذا والله أعلم .

hussein gamal 07-08-2013 01:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.MOATASEM (المشاركة 541517)
من وجهة نظري أخي إنه نازل ل 149.41 ثم إلى 148.1

هذا والله أعلم .

طب بص يا اخ خالد انا عملت بيع لحاد 149.51 عشان لو قلب وارتد تمام . بصراحة هى المشكلة معايا فى ان الرصيد فى الحساب اوشك على الافلاس ممكن تدينى توصية واحدة يوميا على اى عملة تكون توصية مضمونة . لان ان تابعت الورش اخر دخول ليهم كلهم كان 4/8 مفيش بعد كدا يعنى انهرضا غالبا مفيش توصيات وياريت تدينى ميعاد ادخلك فيه مخصوص عشان اتابع
وجزاك الله خيرا

ENG.MOATASEM 07-08-2013 01:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 541521)
طب بص يا اخ خالد انا عملت بيع لحاد 149.51 عشان لو قلب وارتد تمام . بصراحة هى المشكلة معايا فى ان الرصيد فى الحساب اوشك على الافلاس ممكن تدينى توصية واحدة يوميا على اى عملة تكون توصية مضمونة . لان ان تابعت الورش اخر دخول ليهم كلهم كان 4/8 مفيش بعد كدا يعنى انهرضا غالبا مفيش توصيات وياريت تدينى ميعاد ادخلك فيه مخصوص عشان اتابع
وجزاك الله خيرا

انا لست خالد , أخوك الصغير معتصم :) .

hussein gamal 07-08-2013 01:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.MOATASEM (المشاركة 541527)
انا لست خالد , أخوك الصغير معتصم :) .

معلشى يا اخ معتصم اصلى بصراحة انا مرتبك حبتين والنور قاطع والبطارية خلاص والدنيا خربانه خالص ههههههه
انا عايز اتابع بصراحة معاكم فى اى صفقة ناجحة بس فسروها كويس بالله عليكم مش واحد يقولى الموفنج مش عارف كام ومينوالكلام ده اوك

khal1d 07-08-2013 02:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 541484)
ربنا يبارك فيك ويجعله فى ميزان حسناتك ان شاء الله
بس دول كذا موضوع انه واحد تنصحنى بيه انى اهتم واتابع عليه حتى لو عملة واحدة بس يكون فى اهتمام بيها دايما ومتجدد يومى

اخي الكريم
بصراحة انا لا اعتمد على التوصيات استطيع ان احلل بنفسي بالاضافة لاعتمادي على ادارة راس المال، لكن نصيحة اخوية تابع محاضرات الدكتور اسامة وخصوصا مواضيع التحليل الفني ، وايضا تحليلات الاخ ابو بشار التي تعتمد على التحليل الكلاسيكي، لحد ما تقدر تطبق على الشارت وسوف تضع لنا انت توصيات بالمنتدى ان شاء الله

khal1d 07-08-2013 02:07 AM

[QUOTE=k_fassi;541488]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 541463)
ياخوان فيه ازواج كثير بديلة عن اليورو وتحليل فني ولا اروع ونقاط دخول وخروج بالملي، ليش مغلبين حالكم مع اليورو مرة طالع مرة نازل، انا صرلي فترة مابدخل عاليورو الا اذا هناك نقاط بيع او شراء واضحة والجميع يتفق عليها[/QU
ماشى يا استاذى قلنا اى عمله و نروح عليها حالا

اخوي المنصة بها ازواج كثير يمكنك فتح الشارت خصوصا على الاربع ساعات كالباوند ين الذي اتداول به انا شخصيا بشكل شبه يومي

Alone Bops 07-08-2013 02:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussein gamal (المشاركة 541521)
وجزاك الله خيرا

أعتقد إنك لازم تتوقف عن المتاجرة حالاً وتشوف الغلط الموجود عندك فين بالتحديد وتحاول إصلاحه أو تبدأ تحلل الشارت بنفسك وتقارن مع التحاليل الأخرى وتبدأ تدخل من جديد. لأن من كلامك أعتقد إنك متسرع لتحقيق أرباح بسرعة وممكن تكون بتدخل بلوت كبير أو متوسط الكبر (يعني طمع) وده غالباً أكل الحساب بتاعك (هذا والله أعلم).
والمهم إنك تتعلم وتشتغل بنفسك وممكن بمساعدة من الإخوة في المنتدى ولكن ليس بالإعتماد على توصياتهم فقط (يعني بمساعدتهم وشغلك إنت كمان). وربنا معاك ويوفقك لبلوغ أرباح وفيرة إن شاء الله
وشوف الويبنار الثالث الخاص بملخص الفوركس للدكتور / أسامة أنا حضرته كان أكتر من ممتاز ومفيد جداً جداً وده الرابط بتاعة

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_bLlrwuLGjA

وأن شاء الله تستفيد وتحت أمرك للمساعدة
تقبل تحياتي
نصيحة من مبتدئ

الساعة الآن 05:37 AM