اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   نظرية التحليل الرقمى للفوركس وتطبيقاتها (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=33673)

eid_sh 24-10-2013 11:02 AM

رد: نظرية التحليل الرقمى للفوركس وتطبيقاتها

بالتوفيق استاذ علي يوسف 1000 صفحة مكملين معاك ... بعدين احنا الواحد قاعد من سنة أولي لحتي ما خلص الجامعة 16 سنة من عمره واتعلم حاجه علشان الواحد يأمن دخل ويلاقي فرصة عمل وما أدراك ما العمل ومحدوديته والحمد لله الواحد اشتغل ... فما بالك لما عايز يتعلم الفوركس حتي يحقق دخل محترم له ولعائلته ويصبو لتحقيق احلامه المعقولة... لازم نصبر شوي ونتعلم من اخطائنا وتجاربنا ... ونستفيد من الأساتذه اللي زي الأستاذ علي يوسف أنا بس حبي أشارك وأقولك احنا معاك وموصل لغاية صفحة 24وشكرا

islam ali ahmed 09-11-2013 03:54 AM

ماشي اخي فاهم
بس هناك سؤال من اين حصلت علي هذه القنوات الضيقه ؟
اعلم انك حصلت علي القناه الواسعه عن طريق انك فرضت ان العمله عملت من 120 الي 320 في ثلاثه شهور ولكن من اين جائت هذه القنوات الضيقه
ام هي افتراض محض:1 (66):

على يوسف 09-11-2013 07:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam ali ahmed (المشاركة 570271)
ماشي اخي فاهم
بس هناك سؤال من اين حصلت علي هذه القنوات الضيقه ؟
اعلم انك حصلت علي القناه الواسعه عن طريق انك فرضت ان العمله عملت من 120 الي 320 في ثلاثه شهور ولكن من اين جائت هذه القنوات الضيقه
ام هي افتراض محض:1 (66):

جميع القنوات ناتجة عن بعض المعادلات الرقمية

..سنشرحها فيما بعد ان شاء الله

تقبل تحياتى العطرة لك صديقنا الغالى

الحسين شعيب 12-11-2013 07:20 AM

السلام عليكم
الولا احب اعتذر لكتابة تعليقي في هذه الصفحة والغير مخصصة لذلك الان
ولكن انا اول مرة اقرأ الموضوع ده ومن اول ما قرأته وانا ليا يومين قاعد قدام الجهاز عشان اخلص الموضوع
واخيرا وصلت لهنا
ثانيا احب اشكر الاستاذ علي علي هذا المجهود الرائع الذي لم اري مثله في حياتي( ولا حتي في الدروس الخصوصية اللي الواحد كان بيدفع فيها دم قلبه) لذلك اني انحني اليك احتراما وتقديرا لهذا المجهود الرائع ومش هقول غير ربنا يكرمك ويبارك لك في اولادك واسرتك وعلمك فهم ثروة الانسان
لانني بقالي زمان حوالي سنتين وانا بتعلم في الفوركس ولسا مفتحتش حساب حقيقي كنت مستني اتعلم الحليل الرقمي لانه بيضع ارقام معينة اقوم عندها بالتداول في معظم الاوقات دون النظر للشارت وبحثت عن دورات في التحليل الرقمي لاحصل عليها ولم اجد دكاترة او اساتذة بدرسه لذلك كنت هنتظر لما ربنا يكرمني واسافر بره عشان اتعلمه
وكنت هترك مجال الفوركس مؤقتا الي ان رأيت ورشة الاستاذ الدكتور علي يوسف الذي جعلني اعود واتابع الفوركس اكثر من الاول
لذلك فشكر كبير مرة اخرة
ثالثا انا كان عندي اقتراح لو الاستاذ علي ممكن يشوفه ان الاستاذ علي يكتب مشركاته علي ورق في الاوقات اللي حضرته يكون فاضي فيها بس مش قاعد قدام الجهاز وينزلها بخط اليد في الورشة او يعطيها لاحد اعضاء الورشة الموثوق بهم ويقوم بكتابتها في الورشة كما هي
وبكدة هنقدر نتعلم بسرعة شوية ونوفر وقت الاستاذ علي ويكون مشركاته فقط للرد علي الاسئلة او لتصحيح معلومة كتبت خطأ فقط
شكرا مرة اخري واسف لمخالفتي لقوانين الورشة
تقبل تحياتي

yassine trader 13-11-2013 11:07 AM

متابعين معاك استادنا الكريم
جزاك الله خيرا

على يوسف 13-11-2013 05:46 PM

* اصدقائى ..واساتذتى

سيكمل هذا الشهر بعض الشرح فى التحليل الرقمى ..الأخ ابو سمر

حتى انتهى من وضع جزء تعليمى اقوم بعرضه الشهر القادم ان شاء الله

ويكون معنا بعد ذلك ..

الأستاذ الفاضل ابو سمر لعرض وشرح بعض الأفكار

وذلك لإثراء الموضوع

شكرا جزيلا وتقبلوا تحياتى العطرة لكم جميعا

ntali 13-11-2013 07:59 PM

استاذ على يوسف ...
الحقيقه لم افهم شي .. وذلك لكثره شروحاتك التي ليسا لها هدف.... لقد شرحت معادلت المتوسط الحسابي البسيط و المتسوط الحسابي الاسي.. فمثلاً لو دخلت على الشارت وقمت بادراج المؤشر كان انتهى الامر ...ارجو التبسيط في الشرح دون الدخول في امور ليسا لها هدف ..ولما افهم كيف احدد القنوات السعرية .. ارجو التبسيط وشكراً

على يوسف 13-11-2013 08:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ntali (المشاركة 571798)
استاذ على يوسف ...
الحقيقه لم افهم شي .. وذلك لكثره شروحاتك التي ليسا لها هدف.... لقد شرحت معادلت المتوسط الحسابي البسيط و المتسوط الحسابي الاسي.. فمثلاً لو دخلت على الشارت وقمت بادراج المؤشر كان انتهى الامر ...ارجو التبسيط في الشرح دون الدخول في امور ليسا لها هدف ..ولما افهم كيف احدد القنوات السعرية .. ارجو التبسيط وشكراً

شكرا جزيلا استاذى الفاضل على رأيك..

فى الحقيقة لست محللا فنيا كى ارسم المتوسط الحسابى ..

بل محللا رقميا ..لذا تهمنى المعادلات وشرحها لأننى سأستخدم

ذلك فيما بعد بشكل اوسع

والاسلوب فيما بعد سيكون معقدا بصورة أكبر للأسف ياصديقى العزيز

..فعذرا لذلك

هذه الورشة لا تناسبك ...
تقبل خالص اعتذارى واحترامى الشديد

على يوسف 13-11-2013 11:44 PM

سأكتب مشاركة أخيرة فى هذا المنتدى بعد قليل

على يوسف 13-11-2013 11:48 PM

اعتذر عن الكتابة فى منتدى لا يستطع حماية من يكتبون فيه من التطاول عليهم

اعتذر لأننى لن أدخل فى جدال مع احد ...

هذا الكلام عيب ولا يليق ابدا ..

كل انسان له كرامة والعبد لله شخصا يعتز بنفسه فوق ماتتخيلوا

لم أغتر على احدا ولم اعامل احدا بطريقة سيئة ..واحترم الجميع

لكن واضح انه يوجد رغبة فى عدم تواجدى ...

هذا العبث مرفوض تماما ولا أقبل به

الساعة الآن 10:57 PM