اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   شركة xe markets جمدت حسابي وبه 12300 دولار اتمني المساعده من ادارة المنتدي (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=35552)

elgoker66 23-11-2013 10:26 PM

شركة xe markets جمدت حسابي وبه 12300 دولار اتمني المساعده من ادارة المنتدي

سلام عليكم
ارجوكم تساعدوني في حل مشكلتي مع شركة xemarkets
جمدولي حسابي به 12300 دولار منذ 5 شهور
ربحتهم منايداع 500 دولار
ولكن لاسف فشلت في تفعيل الحساب رغم اني ارسلت لهم جميع الاوراق التي طلبوها ووثقتها من جامعه ومن المركزي المصري ووزارة الخارجية ولكنهم رفضوا ايضا تفعيلها ومتعنتين
حاولت معهم بكل الطرق السلمية لكنهم رفضوا
تقدمت بشكوي في فوركس بيك اكاديمي
http://www.forexpeacearmy.com/forex-...wait-help.html
ورغم ان رد مندوب شركتهم جاء لصالحي الان ان مسئولي المنتدي تعنتوا ضدي
تقدمت بشكوي الي cysec
ولن من 7 يوليو الي الان لارد عليها
ولا استطيع التواصل تليفونيا لعدم مقدرتي اللغوية فارجو عرض القصه علي مسئولي المنتدي فقد اجد المساعده منكم في حل

مشكلتي

rany82 23-11-2013 11:21 PM

رد: شركة xe markets جمدت حسابي وبه 12300 دولار اتمني المساعده من ادارة المنتدي

بيعوضك الله بالربح المهم رجعلك راس المال المودع الغلط غلطك من الأول ما بتاجر قبل ما احصل على الكومفير من الشركة. والشركة من اول ايميل كتبتلك انه كل ربحك رح ينحذف ويعاد المبلغ المودع اذا ما توافق على وراقك وانت قاعد تفتح أو حدا تاني يشتغل على الأكونت من الكويت وهيدا مخالف للشروط لي انت موقع عليها بالأول لأن في حال انت بالكويت لازم ترسلهم اثبات اقامة من الكويت وليس من مصر. انا وقت انتقلت على اوكرانيا فوراً بعتولي ايميل لاحظنا انه يتم فتح الاكونت من اي بي في اوكرانيا وهاتفكم خارج الخدمة يرجى طباعة الطلب والتوقيع عليه بعد ملئه بالمعلومات الجديدة وارساله سكنر وارسال اثبات الاقامة في البلد الجديد

أ.نادر غيث 23-11-2013 11:56 PM

وعليكم السلام
طيب هدي شوية خلينا نفهم الموضوع بشكل واضح .
الان ما سبب تجميد الحساب ، ولماذا ترفض الشركة تفعيلة ؟
يا ريت تعطينا تفاصل اكثر عن الموضوع وان شاء الله نقدر نساعدك بحل المشكلة ..
ولو انها الشركه مش قد كده ، لكن نتفائل خير

MemO_KinG 24-11-2013 03:07 AM

لو إنت مصرى و عرفنى ايه الأوراق اللى مطلوبة منك بالضبط و إيه وسيلة الإيداع و انا باذن الله هاحللك المشكلة بدون اى قلق

kingofnights 24-11-2013 03:28 AM

شركة دى اصبحت زبااااااااااااااااااالة
انا شغال معاهم بحساب مفعل وجمدوا بردوا الحساب عند طلب السحب بحجة انى حساب المونى بوكرز بتاعى مفعل بكارت ائتمانى فقط ولازم افعلوا بارسال الاوراق للمونى بوكرز لتفعيل العنوان بالرغم انى بقالى سنتين بسحب منهم على حساب مونى بوكرز غير مفعل

MemO_KinG 24-11-2013 05:32 AM

اى حد مصرى عنده مشكلة مع الشركة دى يكلمنى و انا هاحلهاله

elgoker66 24-11-2013 09:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MemO_KinG (المشاركة 575264)
لو إنت مصرى و عرفنى ايه الأوراق اللى مطلوبة منك بالضبط و إيه وسيلة الإيداع و انا باذن الله هاحللك المشكلة بدون اى قلق

اخي بارك الله فيك انا سعيد جدا بردك
طبعا انا ضايفك علي الياهو قبل ردك لما لقيتك حاطط عرض للشركة قبل كده بس انت مفتحتش الياهو ومش قبلت الاضافه لسه

انا مصري انا فتحت الحساب وبعت وصل كهربا باسم والدي لتفعيل الحساب فقالو ابعت باسمك انت فبعت لهم كشف حساب بنكي من بنك القاهرة فقالوا لازم توثقه
من جه حكوميه مع العلم ان بنك القاهرة حكومي قلتلهم هوثقة من جامعه الزقازيق وهي جامعه حكومية فالاستاذ مصطفي المغيبشي قال مفيش مشاكل بعد ماوثقته من الجامعه رفضوا التوثيق وقالو لازم من جهه تانيه وادوني عده امثلة فانا وثقته من البنك المركزي المصري ومن وزارة الخارجية المصرية طبعا رفضوا كالعاده وقفلوا الحساب ورافضين مبدأ النقاش فانا قدمت شكوي في منتدي فوركس بيس اكاديمي تقدر تقري اني مظلوم

فارجوك التدخل لاني واثق انك تقدر تحلها من متابعتي ليك فانا هبعتلك كل حاجه علي بريدك الهوتميل علشان تاخد صور الورق وتقول مزور ولا لا بالله عليك وانا عنواني اساسا مكتوب في الباسبور

elgoker66 24-11-2013 09:37 PM

بعتلك الرسالة علي الهوتميل بتاعك هتلاقيها في الرسايل بعنوان
عاجل : بخصوص مشكلتي مع شركة xemarkets

elgoker66 24-11-2013 09:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ.نادر غيث (المشاركة 575220)
وعليكم السلام
طيب هدي شوية خلينا نفهم الموضوع بشكل واضح .
الان ما سبب تجميد الحساب ، ولماذا ترفض الشركة تفعيلة ؟
يا ريت تعطينا تفاصل اكثر عن الموضوع وان شاء الله نقدر نساعدك بحل المشكلة ..
ولو انها الشركه مش قد كده ، لكن نتفائل خير

اخي الغالي وعدنا اخي ميمو بحل المشكلة وهو اذا وعد لايخلف وعده سننتظر حتي نري النتيجة وارجو ترك الموضوع مفتوح حتي نري النتيجة وحتي يعلم الجميع انه ماضاع حق وراءه مطالب

Benisafcom 24-11-2013 10:29 PM

السلام عليكم
اهلا اخي نتمنى لك التوفيق و يعدرني الشباب على قلة اتصالاتي هده الايام لظروف تقنية
اخي لقد رايت مشكلتك في احد المنتديات ونصحتك برد على موضوعك في منتدى اخر بالدخول الى هدا المنتدى لعل الله يكون الفرج على ايدي احد اعضائه
اخوك خالد
متابع معكم الموضوع

الساعة الآن 11:55 AM