قديم 31-08-2012, 11:03 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
bergeny
عضو نشيط
الصورة الرمزية bergeny

البيانات

الإتصالات
الحالة:
bergeny غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : bergeny المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: حد يحل لي هاد المشكل العويص

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ultimate نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
العقد الاول Buy Limit
معناها لما السعر ينزل للنقطة المحددة الصفقة تبدأ والسعر اللى انت حددته هو 1.20380
والسعر الحالى 1.25880 يعنى الصفقة مش هتبدأ الا لما السعر يوصل للنقطة اللى انت محددها واللى هى 1.20380 ودى بعيدة اوى اوى اوى

العقد الثانى والثالث : Sell Limit
يعنى لما السعر يطلع للنقطة المحددة بيع . والنقطة اللى انت كاتبها 1.25860
والسعر كان فى الوقت ده 1.25862 . يعنى فرق 1/5 نقطة ( خُمس نقطة ) بالتالى الصفقة لسه مبدأتش .

الاوامر المعلقة فائدتها انك بتحدد للامر المفتوح نقطة تبدأ منها الصفقة بحيث لو انت منتظر السعر ينزل او يطلع لقمة او قاع او سعر معين عشان تبدا صفقتك
ومش عايز تستنى قدام الجهاز بتعلق الامر . قبل وصول السعر ولما بيوصل للنقطة اللى انت عاوزها الصفقة تبدا وتتجه للتارجت " التيك بروفت " او الاستوب لوس .
شكرا جزيلا على المساعدة اخي الفاضل
انا متأكد انت مو شايف
ان هذه المعلومات مكتوبة على نافذة history يعني ايه يا باشا
الصفقات لم تقبل

التوقيع

[CENTER]bergeny اذا اعجبتك مشاركتي ادعمني بضغط لايك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

[SIZE=5][COLOR=Purple]أو قم بالتسجيل من هنا

عرض البوم صور bergeny  
قديم 31-08-2012, 11:03 PM
bergeny bergeny غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: حد يحل لي هاد المشكل العويص

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ultimate نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
العقد الاول Buy Limit
معناها لما السعر ينزل للنقطة المحددة الصفقة تبدأ والسعر اللى انت حددته هو 1.20380
والسعر الحالى 1.25880 يعنى الصفقة مش هتبدأ الا لما السعر يوصل للنقطة اللى انت محددها واللى هى 1.20380 ودى بعيدة اوى اوى اوى

العقد الثانى والثالث : Sell Limit
يعنى لما السعر يطلع للنقطة المحددة بيع . والنقطة اللى انت كاتبها 1.25860
والسعر كان فى الوقت ده 1.25862 . يعنى فرق 1/5 نقطة ( خُمس نقطة ) بالتالى الصفقة لسه مبدأتش .

الاوامر المعلقة فائدتها انك بتحدد للامر المفتوح نقطة تبدأ منها الصفقة بحيث لو انت منتظر السعر ينزل او يطلع لقمة او قاع او سعر معين عشان تبدا صفقتك
ومش عايز تستنى قدام الجهاز بتعلق الامر . قبل وصول السعر ولما بيوصل للنقطة اللى انت عاوزها الصفقة تبدا وتتجه للتارجت " التيك بروفت " او الاستوب لوس .
شكرا جزيلا على المساعدة اخي الفاضل
انا متأكد انت مو شايف
ان هذه المعلومات مكتوبة على نافذة history يعني ايه يا باشا
الصفقات لم تقبل