قديم 21-05-2013, 12:55 PM   المشاركة رقم: 5598
الكاتب
م.جمانه
عضو ماسي
الصورة الرمزية م.جمانه

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.جمانه غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mada0202 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اولا: قبل ما اطرح تعليقى عايز اوجه شكر لصديق عزيز عليا هو اللى نورنى لطريق الفوركس لم يبخل بمعلومة ابدا و لم يمل منى من كتر اسالتى - هو صديقى العزيز بيتر و الحقيقة هو مشترك هنا لكنى معرفش اسمه ايه هنا فى المنتدى و ربنا يوفقه فى المكان اللى هو رايح فيه حاليا.

ثانيا انا بقالى حوالى شهر او اكتر بذاكر الفوركس - و شوفت فيديوهات د.اسامة عادل و بدأت اقرا هنا فى المنتدى و قرات كتب بس الحقيقة انا حاسس انى تايه و معظم توقعاتى بتطلع غلط و بخسر - انا ملتزم بادارة راس المال و هو ده اللى مخلي حسابى الديمو متواجد (كنت فاتح حساب ديمو ب 500 دولار و حاليا بقوا 340 دولار على مدار شهر)
اعمل الترندات و اقول السعر هيرد من مقاومة الترند الاقيه كسر المقاومة و طلع فوق , و فى المرة اللى اقول السعر هيكمل يعمل فيها اعادة اختبار للمقاومة المكسورة, و المرة اللى هقول هيعمل اعادة اختبار السعر يكمل عادى جدا لفوق. و المرة اللى هقول السعر هيرجع تانى من اعادة المقاومة علشان يطلع الاقيه نزل فى الترند تانى و كمل لمنطقة الدعم و لما اقول هينزل تانى فى الترند و يروح لمنطقة الدعم الاقيه راح رد من المقاومة المكسورة و بقت المقاومة هى خط الدعم بتاع السعر. بصراحة انا هتجنن.
ده غير المؤشرات اللى مش عارف استخدمها مع انى فاهم شرحها ( الموفينج افيردج - البولينجر - البيفوت) .

يا ريت تدلونى اعمل ايه.????????

ملحوظة: انا شغال على الاسكالبنج مش السوينجى.

هو الاسكالبنج بدو احتراف عمومااا
يعني لازم تعرف نقط دخولك ونقط خروجك
واهم شي تحدد مستوياتك +تحليلك الاساسي اي الاخباري حتى ما يحصل معك دخول بوقت خبر يعمل كسر للتحليل الفني التصحيحي
عموما هاي مواضيع ممكن تفيدك وتصقل تحليلك ، والمؤشرات منها من يؤكد مستوياتك ومنها من يحلل ما سبق ،،

تعلم السكالبينج خطوة بخطوة
----------------------------------------------
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (1)..مقدمة عامة
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (2)
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (3)..الموفنجات
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (4)..
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج..Scalping..الجزء الخامس و الاخير ...

احتراف الموفنج افريج

█◄█◄ ســلسلة اســـرار الفــوركس ►█►█ ‏ ‏ http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1246

عرض البوم صور م.جمانه  
قديم 21-05-2013, 12:55 PM
م.جمانه م.جمانه غير متواجد حالياً
عضو ماسي
افتراضي رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mada0202 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اولا: قبل ما اطرح تعليقى عايز اوجه شكر لصديق عزيز عليا هو اللى نورنى لطريق الفوركس لم يبخل بمعلومة ابدا و لم يمل منى من كتر اسالتى - هو صديقى العزيز بيتر و الحقيقة هو مشترك هنا لكنى معرفش اسمه ايه هنا فى المنتدى و ربنا يوفقه فى المكان اللى هو رايح فيه حاليا.

ثانيا انا بقالى حوالى شهر او اكتر بذاكر الفوركس - و شوفت فيديوهات د.اسامة عادل و بدأت اقرا هنا فى المنتدى و قرات كتب بس الحقيقة انا حاسس انى تايه و معظم توقعاتى بتطلع غلط و بخسر - انا ملتزم بادارة راس المال و هو ده اللى مخلي حسابى الديمو متواجد (كنت فاتح حساب ديمو ب 500 دولار و حاليا بقوا 340 دولار على مدار شهر)
اعمل الترندات و اقول السعر هيرد من مقاومة الترند الاقيه كسر المقاومة و طلع فوق , و فى المرة اللى اقول السعر هيكمل يعمل فيها اعادة اختبار للمقاومة المكسورة, و المرة اللى هقول هيعمل اعادة اختبار السعر يكمل عادى جدا لفوق. و المرة اللى هقول السعر هيرجع تانى من اعادة المقاومة علشان يطلع الاقيه نزل فى الترند تانى و كمل لمنطقة الدعم و لما اقول هينزل تانى فى الترند و يروح لمنطقة الدعم الاقيه راح رد من المقاومة المكسورة و بقت المقاومة هى خط الدعم بتاع السعر. بصراحة انا هتجنن.
ده غير المؤشرات اللى مش عارف استخدمها مع انى فاهم شرحها ( الموفينج افيردج - البولينجر - البيفوت) .

يا ريت تدلونى اعمل ايه.????????

ملحوظة: انا شغال على الاسكالبنج مش السوينجى.

هو الاسكالبنج بدو احتراف عمومااا
يعني لازم تعرف نقط دخولك ونقط خروجك
واهم شي تحدد مستوياتك +تحليلك الاساسي اي الاخباري حتى ما يحصل معك دخول بوقت خبر يعمل كسر للتحليل الفني التصحيحي
عموما هاي مواضيع ممكن تفيدك وتصقل تحليلك ، والمؤشرات منها من يؤكد مستوياتك ومنها من يحلل ما سبق ،،

تعلم السكالبينج خطوة بخطوة
----------------------------------------------
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (1)..مقدمة عامة
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (2)
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (3)..الموفنجات
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج.. Scalping الجزء (4)..
فيديو:احترف المتاجرة بالسكالبينج..Scalping..الجزء الخامس و الاخير ...

احتراف الموفنج افريج

█◄█◄ ســلسلة اســـرار الفــوركس ►█►█ ‏ ‏ http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1246