قديم 20-07-2013, 12:11 PM   المشاركة رقم: 35
الكاتب
تاجر فوركس
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
تاجر فوركس غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : walid roub المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: موضوع مخيف و مربك قد يجعلك تعيد التفكير مع مشاركة أصحاب الخبرة ( أرجو من لديه الخبرة ان يشارك )

من خلال خبرتي في الفوركس الفوركس عايز 3 حاجات

ادارة راس مال صارمة ثابتة مهما كان

جراءة في الدخول بعد التحليل الفني والاساسي ( يعني واثق في نفسك ولا تمشي مع عواطفك )

كل خسارة ليها سبب مهما كان ففتش عن السبب مع ان يجب ان تحاول ان يكون ربحك اكبر من خسارتك

خراب بيوت عندما تطمع ولا تشعر بنفسك وتضع نفسك في مخاطرة غير محسوبة

الخبراء يخسرون مالهم كله في لانه جاء وقت وطمعوا طمع يملئ الارض كلها فخسروا كل مالهم والبعض لا يندم لانه عرف انه يخاطر بلوت كبير

انا حتي الان خاسر 18 صفقة فقط في 6 شهور وقصادها 75 صفقة ناجحة
احاول ان ادرس الصفقات الخاسرة هذه بدقة وافتش عنها مع اني معترف ان الفوركس ربح وخسارة بس لازم نتجنب الخسارة قدر الامكان ومش معني اني محقق صفقات رابحة اني منتصر لا ... الانتصار في الفوركس هو ان تجعل ربحك اكبر من خسارتك

بالتوفيق رمضان كريم

عرض البوم صور تاجر فوركس  
قديم 20-07-2013, 12:11 PM
تاجر فوركس تاجر فوركس غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: موضوع مخيف و مربك قد يجعلك تعيد التفكير مع مشاركة أصحاب الخبرة ( أرجو من لديه الخبرة ان يشارك )

من خلال خبرتي في الفوركس الفوركس عايز 3 حاجات

ادارة راس مال صارمة ثابتة مهما كان

جراءة في الدخول بعد التحليل الفني والاساسي ( يعني واثق في نفسك ولا تمشي مع عواطفك )

كل خسارة ليها سبب مهما كان ففتش عن السبب مع ان يجب ان تحاول ان يكون ربحك اكبر من خسارتك

خراب بيوت عندما تطمع ولا تشعر بنفسك وتضع نفسك في مخاطرة غير محسوبة

الخبراء يخسرون مالهم كله في لانه جاء وقت وطمعوا طمع يملئ الارض كلها فخسروا كل مالهم والبعض لا يندم لانه عرف انه يخاطر بلوت كبير

انا حتي الان خاسر 18 صفقة فقط في 6 شهور وقصادها 75 صفقة ناجحة
احاول ان ادرس الصفقات الخاسرة هذه بدقة وافتش عنها مع اني معترف ان الفوركس ربح وخسارة بس لازم نتجنب الخسارة قدر الامكان ومش معني اني محقق صفقات رابحة اني منتصر لا ... الانتصار في الفوركس هو ان تجعل ربحك اكبر من خسارتك

بالتوفيق رمضان كريم