قديم 24-03-2014, 10:56 PM   المشاركة رقم: 431
الكاتب
أ.نادر غيث
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
الصورة الرمزية أ.نادر غيث

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أ.نادر غيث متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أ.نادر غيث المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaloeg نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاذ نادر واضح انك ماخدتش باللك من سؤالي الأخير
+اولا انا اتحدث على ترند على اليومي و ليس 4 ساعات
الفرصه مارحتش و لا حاجه و لا أنا متأخر لأن الزوج رجع تاني و تداول عند حدود الترند اليومي
يعني الكسر اللي حصل الي الأن لم يتأكد و ده السؤال اللي كنت بسأله هل حيتاكد كسر الترند و لا لأ لاني لم اكن مقتنع بان الكسر حقيقي

و عموما حيبان فى أغلاقات اليوم و غدا لأن غدا حيكون أغلاق الأسبوع و أحتمالات ان يكون الكسر كسر وهمي لازالت قائمه
الدولار سويسري يومي

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا ما كنتش شايف الترند على فريم اليومي مقنع ، او بالاحرى فريم الاربغ ساعات هو الاوضح ..
ولذلك قمنا بمتابعة الترند على فريم الاربع ساعات في حينه وخصوصاً انه اثبت مصداقيته باعادة الاختبار بشكل مثالي ..
اما بخصوص اي اختراق للترند المرفق لك على فريم اليومي فلا بد من الاغلاق اعلاه بشمعة يوم وبنظري تم استغلال الارتفاع
والفرصة على فريم الاربع ساعات كما اشرت وتابعنا سابقاً .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد العورتاني نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

أغلق داخل الترند ...

على فكرة حصل الاسبوع الماضي اختراق ضعيف بشمعة اربع ساعات
وغامرت ودخل بيع مخالفاً شروط الكسر القوية وربنا كرم في 44+
لكن مشكلة على فريم اليوم لسه مش قادر يعمل كسر قوي وواضح ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex4moon نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

ترند اليورو ين تم الدخول عليه امس بعد ان كسر ترند اربع ساعات رغم ان الكسر كان ضعيف
الحمد لله تم الحصول على 50 نقطة نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة ثم واصل النزول الى ان حقق 70 نقطة ثم ارتد
الى منطقة الكسر

للا انت قافشها من موضوع التوصيات المثبت لما نزل فريق التوصيات بيع اليورو ين هههه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
من الموضوع المثبت في القسم العام لرابط ادناه يا نمس
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - تحليلات و توصيات فوركس يومية مجانية لاعضاء اف اكس ارابيا
وانا كذلك دخلت حينها ايضاًَ بيع والحمد الله ربنا كرم رغم مخالفتنا لقاعدة الكسر الضعيف .

عرض البوم صور أ.نادر غيث  
قديم 24-03-2014, 10:56 PM
أ.نادر غيث أ.نادر غيث متواجد حالياً
المشرف العام و مشرف القسم التعليمى
افتراضي رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

استاذ نادر واضح انك ماخدتش باللك من سؤالي الأخير
+اولا انا اتحدث على ترند على اليومي و ليس 4 ساعات
الفرصه مارحتش و لا حاجه و لا أنا متأخر لأن الزوج رجع تاني و تداول عند حدود الترند اليومي
يعني الكسر اللي حصل الي الأن لم يتأكد و ده السؤال اللي كنت بسأله هل حيتاكد كسر الترند و لا لأ لاني لم اكن مقتنع بان الكسر حقيقي

و عموما حيبان فى أغلاقات اليوم و غدا لأن غدا حيكون أغلاق الأسبوع و أحتمالات ان يكون الكسر كسر وهمي لازالت قائمه
الدولار سويسري يومي

انا ما كنتش شايف الترند على فريم اليومي مقنع ، او بالاحرى فريم الاربغ ساعات هو الاوضح ..
ولذلك قمنا بمتابعة الترند على فريم الاربع ساعات في حينه وخصوصاً انه اثبت مصداقيته باعادة الاختبار بشكل مثالي ..
اما بخصوص اي اختراق للترند المرفق لك على فريم اليومي فلا بد من الاغلاق اعلاه بشمعة يوم وبنظري تم استغلال الارتفاع
والفرصة على فريم الاربع ساعات كما اشرت وتابعنا سابقاً .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد العورتاني نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

أغلق داخل الترند ...

على فكرة حصل الاسبوع الماضي اختراق ضعيف بشمعة اربع ساعات
وغامرت ودخل بيع مخالفاً شروط الكسر القوية وربنا كرم في 44+
لكن مشكلة على فريم اليوم لسه مش قادر يعمل كسر قوي وواضح ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex4moon نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

ترند اليورو ين تم الدخول عليه امس بعد ان كسر ترند اربع ساعات رغم ان الكسر كان ضعيف
الحمد لله تم الحصول على 50 نقطة نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة ثم واصل النزول الى ان حقق 70 نقطة ثم ارتد
الى منطقة الكسر

للا انت قافشها من موضوع التوصيات المثبت لما نزل فريق التوصيات بيع اليورو ين هههه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
من الموضوع المثبت في القسم العام لرابط ادناه يا نمس
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - تحليلات و توصيات فوركس يومية مجانية لاعضاء اف اكس ارابيا
وانا كذلك دخلت حينها ايضاًَ بيع والحمد الله ربنا كرم رغم مخالفتنا لقاعدة الكسر الضعيف .