قديم 20-12-2015, 10:24 AM   المشاركة رقم: 59
الكاتب
alskndry
عضو فضى
الصورة الرمزية alskndry

البيانات

الإتصالات
الحالة:
alskndry غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : alskndry المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: عايز تربح من الفوركس بجد خلاصة تجربتى اكثر من 10 سنين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mohamed Said نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انت ازاى بتدخل بعقود كبيره على فريمات زى الديلى مثلا مش المفروض العقود دى بتبقى فى الاسكالبنيج
مرحبا بك اخى العزيز بس الحساب اللى حضرتك شايفه فوق ده حساب 10 الاف دولار والعقد بيبقى ستاندر وغير كده ده حساب تجريبى تانى حاجة انا بحلل على فريم اليومى ولكن بدخل مع اول شمعة الاربع ساعات مع الارتداد اما حسابى الحقيقى انا يدخل لوت 1 دولار فقط
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadji74 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا يا استاد نا الغالي وفرت علينا الوقت والمال وكثرت القيل والقال وخير الكلام ما قل ود ل وخيركم انفعكم لغيركم تحياتي الخالصة وجعل الله هدا في ميزان حسناتك والف الف شكرامتواصل الى مالا نهاية
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة THE TECHNICAL نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أخي الكريم تحية طيبة
الطريقة رائعة لأنها بسيطة باعتمادها على التحليل الفني الكلاسيكي ولا يسعني الا التقدم بالشكر والتقدير لمجهودك وخبرتك

ولكن أنت اشرت الى نقطة مهمة جدا جدا وهي : أن يكون وقف الخسارة أقل بمقدار النصف عن أخذ الأرباح

ولتطبيق هذه النقطة وهي بالنسبة لي عالأقل أهم ما في الموضوع نحتاج الى الإلتزام بإدارة صارمة للصفقات ورأس المال بالتأكيد
وعذراً أخي ... لكني لا أرى هذا الإلتزام منك في حسابك على ZULU TRADE أنت تتحمل مئات النقاط من الخسارة مقابل بعض النقاط الصغيرة .

شكراً لرحابة صدرك أخي الكريم تقبل ودي وإحترامي
مرحبا بك اخى العزيز اولا موضوع الاستوب حضرتك بتدخل من ترند او مقاومة او دعم قوى على فريم اليومى الاربع ساعات يعنى بدخل واضع ايتوب لا يزيد 20 نقطة والهدف بيبقى كبير لان المقاومة والدعم القور بمجرد ملامسة السعر له السعر بيرتد منه بسرعة
اما حساب الزوتريدر انا داخل لسه من اسبوعين وكنت بدخل صفقات كتير لتحسين الترتيب والحمد الله فى اسبوعين من رقم 15 الف الى 1733 فى اسبوعين
وبدون صفقة واحدة خاسرة

QUOTE=karim0;844231

]شكرا اخى على هذا الموضوع القيم وعلى صراحتك فى عرض ارباحك
ولى سؤالين عندك اخى لو تكرمت
هل موفينج افريج الافتراضى و 50 و200 يغنى عن الترند المرسوم ويعطى نفس النتائج ؟ وايهم افضل للسكالبينج
وهل الترند المرسوم والموفينج افريج لهم قيمة على فريم الساعة او اقل ولو حتى لحصد من 5 الى 10 نقاط ؟ مع افتراض ايضا كسر خط البولينجر الاعلى او الاسفل والعودة الى الداخل مثلما قلت
واخيرا ارى كل تقوله قابل للتطبيق والنجاح الا مضاعفة التيك بروفت عن الستوب لوز
فكيف لى ان انتظر على صفقة تعكس ما ربحته دون ان اغلقها ايا كان مكسبها او كانت عكس الاتجاه العام مثلا وغير مضمونة
تحياتى اخى وجزاك الله خير على مساعدتك دون مقابل[/QUOTE]
مرحبا بك اخى العزيز
طبعا الموفينج افريج له مستوياته وكل حاجة كويسة بس بصراحة ما بحبش المؤشرات

خليك فى مقاومة او دعم فوى وكل ما كان على فريم اكبر كان افضل ولكن انى اعتمد مثلا على موفينج 200 للارتداد او الكسر لا افضل
اما مضاعفة التيك بروفيت انت الاستوب بالكتير 25 يبقى الهدف قول 40 او 50 وممكن اكتر ودى حسب قناعتك
ولو عايز تطلع مع 25 او 30 نقطة براحتك بس انا افضل انك تحرك الاستوب وتسيب الصفقة

التوقيع

طريقة معرفة تغير الترند من صاعد الى هابط والعكس والدخول من بدايته
الطريق الى الارباح ( موضع مهم جدا )
استراتجية تحليل فنى بشكل مختلف واستوب صغير وهدف كبير
ازاى تعمل طريقة ناجحة لنفسك تتاجر بها ( المونى مانجمنت )
نقاط السكندرى المضمونة واعرف اتجاه العملة
الطريقة الثالثة للاسكالبنج زوجين فقط
استراتيجية ( 2 ) سهلة ورائعة ونسبة نجاحها يتعدى 95 % ( alskndry )
الطريقة الرابعة وافضل طريقة سكالبنج + سونجيه
استراتيجية روعة لعشاق الصفقات الكبيرة وباهداف كبيرة واستوب صغير
ورشة السكندرى للخاسرين ازاى يربحوا باذن الله وجربوا
الطريقة الثانية للاسكالبنج كما وعدتكم شوفوا الارباح وادعولى
طريقتى فى الاسكالبنج جرب الارباح وادعيلى
شرح طريقة نقاط السكندرى المضمونة
شرح فيديو لكل طرق الاسكالبنج التى تم ذكرها
شرح استراتيجية دكتور جمال ممدوح بتوقع حركة السعر القادمة

عرض البوم صور alskndry  
قديم 20-12-2015, 10:24 AM
alskndry alskndry غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: عايز تربح من الفوركس بجد خلاصة تجربتى اكثر من 10 سنين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mohamed Said نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انت ازاى بتدخل بعقود كبيره على فريمات زى الديلى مثلا مش المفروض العقود دى بتبقى فى الاسكالبنيج
مرحبا بك اخى العزيز بس الحساب اللى حضرتك شايفه فوق ده حساب 10 الاف دولار والعقد بيبقى ستاندر وغير كده ده حساب تجريبى تانى حاجة انا بحلل على فريم اليومى ولكن بدخل مع اول شمعة الاربع ساعات مع الارتداد اما حسابى الحقيقى انا يدخل لوت 1 دولار فقط
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadji74 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا يا استاد نا الغالي وفرت علينا الوقت والمال وكثرت القيل والقال وخير الكلام ما قل ود ل وخيركم انفعكم لغيركم تحياتي الخالصة وجعل الله هدا في ميزان حسناتك والف الف شكرامتواصل الى مالا نهاية
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة THE TECHNICAL نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أخي الكريم تحية طيبة
الطريقة رائعة لأنها بسيطة باعتمادها على التحليل الفني الكلاسيكي ولا يسعني الا التقدم بالشكر والتقدير لمجهودك وخبرتك

ولكن أنت اشرت الى نقطة مهمة جدا جدا وهي : أن يكون وقف الخسارة أقل بمقدار النصف عن أخذ الأرباح

ولتطبيق هذه النقطة وهي بالنسبة لي عالأقل أهم ما في الموضوع نحتاج الى الإلتزام بإدارة صارمة للصفقات ورأس المال بالتأكيد
وعذراً أخي ... لكني لا أرى هذا الإلتزام منك في حسابك على ZULU TRADE أنت تتحمل مئات النقاط من الخسارة مقابل بعض النقاط الصغيرة .

شكراً لرحابة صدرك أخي الكريم تقبل ودي وإحترامي
مرحبا بك اخى العزيز اولا موضوع الاستوب حضرتك بتدخل من ترند او مقاومة او دعم قوى على فريم اليومى الاربع ساعات يعنى بدخل واضع ايتوب لا يزيد 20 نقطة والهدف بيبقى كبير لان المقاومة والدعم القور بمجرد ملامسة السعر له السعر بيرتد منه بسرعة
اما حساب الزوتريدر انا داخل لسه من اسبوعين وكنت بدخل صفقات كتير لتحسين الترتيب والحمد الله فى اسبوعين من رقم 15 الف الى 1733 فى اسبوعين
وبدون صفقة واحدة خاسرة

QUOTE=karim0;844231

]شكرا اخى على هذا الموضوع القيم وعلى صراحتك فى عرض ارباحك
ولى سؤالين عندك اخى لو تكرمت
هل موفينج افريج الافتراضى و 50 و200 يغنى عن الترند المرسوم ويعطى نفس النتائج ؟ وايهم افضل للسكالبينج
وهل الترند المرسوم والموفينج افريج لهم قيمة على فريم الساعة او اقل ولو حتى لحصد من 5 الى 10 نقاط ؟ مع افتراض ايضا كسر خط البولينجر الاعلى او الاسفل والعودة الى الداخل مثلما قلت
واخيرا ارى كل تقوله قابل للتطبيق والنجاح الا مضاعفة التيك بروفت عن الستوب لوز
فكيف لى ان انتظر على صفقة تعكس ما ربحته دون ان اغلقها ايا كان مكسبها او كانت عكس الاتجاه العام مثلا وغير مضمونة
تحياتى اخى وجزاك الله خير على مساعدتك دون مقابل[/QUOTE]
مرحبا بك اخى العزيز
طبعا الموفينج افريج له مستوياته وكل حاجة كويسة بس بصراحة ما بحبش المؤشرات

خليك فى مقاومة او دعم فوى وكل ما كان على فريم اكبر كان افضل ولكن انى اعتمد مثلا على موفينج 200 للارتداد او الكسر لا افضل
اما مضاعفة التيك بروفيت انت الاستوب بالكتير 25 يبقى الهدف قول 40 او 50 وممكن اكتر ودى حسب قناعتك
ولو عايز تطلع مع 25 او 30 نقطة براحتك بس انا افضل انك تحرك الاستوب وتسيب الصفقة