الموضوع: استفسار
قديم 14-08-2019, 04:43 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
Alexander
عضو نشيط
الصورة الرمزية Alexander

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Alexander غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Alexander المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: استفسار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا فيك اخي الكريم

هلاء مش شرط اذا الدولار ضعيف او قوي ، العملات تمشي معه

مثلاً لكل وقت ظروفه

الدولار كندي في الوقت الأخير كان يعتمد على سعر النفط عالمياً ، والي أثر على حركته بشكل كبير
اشكرك يا معاذ علي ردك
ولكن اذا كان ده تحليلك علي الكندي وانه بيتحرك عكس الدولار بشكل واضح بسبب تاثير البترول عليه
ايه رايك في حركة الاسترالي دولار والنيوزلاندي دولار بيتحرك تقريبا نفس حركة الدولار
اليورو مثلا عكس الدولار بالظبط والاسترالي والنيوزلاندي عكس الدولار لكن ليس بقوة اليورو
من اسبوع الاسترالي والنيوزلاندي تقريبا مع حركة الدولار اندكس انا قلت ممكن يوم انما اسبوع مش طبيعي بالنسبة لي وكنت اتعشم الاقي جواب هنا

عرض البوم صور Alexander  
قديم 14-08-2019, 04:43 PM
Alexander Alexander غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: استفسار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا فيك اخي الكريم

هلاء مش شرط اذا الدولار ضعيف او قوي ، العملات تمشي معه

مثلاً لكل وقت ظروفه

الدولار كندي في الوقت الأخير كان يعتمد على سعر النفط عالمياً ، والي أثر على حركته بشكل كبير
اشكرك يا معاذ علي ردك
ولكن اذا كان ده تحليلك علي الكندي وانه بيتحرك عكس الدولار بشكل واضح بسبب تاثير البترول عليه
ايه رايك في حركة الاسترالي دولار والنيوزلاندي دولار بيتحرك تقريبا نفس حركة الدولار
اليورو مثلا عكس الدولار بالظبط والاسترالي والنيوزلاندي عكس الدولار لكن ليس بقوة اليورو
من اسبوع الاسترالي والنيوزلاندي تقريبا مع حركة الدولار اندكس انا قلت ممكن يوم انما اسبوع مش طبيعي بالنسبة لي وكنت اتعشم الاقي جواب هنا