قديم 13-05-2023, 10:53 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
Ahmed Mohamed Said
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Ahmed Mohamed Said غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي سؤال بخصوص pending order, take profit and stop loss

السلام عليكم
محتاج افهم نقطه معينه بالتفصيل لو تكرمتوا,,, فى حالة انى حاطط pending order شراء محتاج اعرف تلات حاجات:
  • الصفقه هتفتح على السعر اللى محدده بالظبط ولا قبل ما يوصله او يعديه بفرق الاسبريد عشان الصفقه تفتح؟
  • و الtake profit هاخده لما السعر يطلع بالظبط للرقم اللى حاطه ولا هيتحقق قبل ما السعر يوصله او يعديه بفرق الاسبريد؟ و هيكون كام نقطه بالظبط اللى انا قيستهم بتول الcrosshair ولا النقط اللى انا قيستها ناقص الاسبريد؟
  • و الstop loss هيضرب بالظبط على الرقم اللى حاطه و لا لما السعر يعديه او قبل ما يوصله بفرق الاسبريد؟و هيكون كام نقطه بالظبط اللى انا قيستهم بتول الcrosshair ولا النقط اللى انا قيستها زائد الاسبريد؟

و هكذا نفس الاسئله دى بالظبط فى حالة الpending order بيع.
شكرا

عرض البوم صور Ahmed Mohamed Said  

قديم 13-05-2023, 10:53 PM
Ahmed Mohamed Said Ahmed Mohamed Said غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي سؤال بخصوص pending order, take profit and stop loss

السلام عليكم
محتاج افهم نقطه معينه بالتفصيل لو تكرمتوا,,, فى حالة انى حاطط pending order شراء محتاج اعرف تلات حاجات:
  • الصفقه هتفتح على السعر اللى محدده بالظبط ولا قبل ما يوصله او يعديه بفرق الاسبريد عشان الصفقه تفتح؟
  • و الtake profit هاخده لما السعر يطلع بالظبط للرقم اللى حاطه ولا هيتحقق قبل ما السعر يوصله او يعديه بفرق الاسبريد؟ و هيكون كام نقطه بالظبط اللى انا قيستهم بتول الcrosshair ولا النقط اللى انا قيستها ناقص الاسبريد؟
  • و الstop loss هيضرب بالظبط على الرقم اللى حاطه و لا لما السعر يعديه او قبل ما يوصله بفرق الاسبريد؟و هيكون كام نقطه بالظبط اللى انا قيستهم بتول الcrosshair ولا النقط اللى انا قيستها زائد الاسبريد؟

و هكذا نفس الاسئله دى بالظبط فى حالة الpending order بيع.
شكرا