الموضوع: الترندات
قديم 08-05-2015, 05:34 PM   المشاركة رقم: 17
الكاتب
hamada1228
عضو فضى
الصورة الرمزية hamada1228

البيانات

الإتصالات
الحالة:
hamada1228 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mahmoud massry المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: الترندات

بعتذر بشدة اخي عن التاخير ؛؛
هي ال 2000 دولار لكل دولار مش هاتطلعلك بس ده الكلام يلي بيصير ورا الكواليس فعلياً بس انتا قدامك 50 دولار وهاتحسب على اساسهم ,,
الرافعة بالنسبة لحضرتك فقط تختص بقيمة المارجن يعني هايحجز منك كام لما تفتح صفقة ؟؟؟ هي دي اللي بتعمله الرافعة وكلما كبرت الرافعة كلما كانت قيمة المحجوز اقل ,, في ناس بتحب يكون قيمة المحجوز كثيرة عشان لما تخسر لا سمح الله ما تخسرش الحساب كلو ويبقى فلوس شوية
وفي ناس تحب يا تخسر كل حاجة يا تكسب كل حاجة لذلك بتستعمل الرافعة الكثيرة وفي ناس واثقة من نفسها وبشغلها ومن اسلوبها ومش سآلة على الرافعة سواء حجزت اقل او اكثر لا يهمهم ولكن في بعض الاحيان يحتاجون رافعة عالية عشان يكون قيمة المارجن اقل
شو انا برأيي تبقى ديمو وتفتح المبلغ اللي انتا عاوزه بس مبدأياً افتح ب50 دولار ولا تكتر المبلغ عشان تفهم كويس السوق عامل ازاي واختار رافعة 2000:1 مبدئياً واوعدك بعدها ربما هاتفهم الطريقة ان شاء الله

التوقيع

1- توكل على الرب
2- تلقَّ الاساسيات و توكل على الرب
3- تعلم بنفسك الاساسيات وسلِّم للرب
4- بنفسك تعلم اسلوبك واشكر الرب
5- اترك اسلوبك وانظر كما لو انك تريد ان تربح بدون تحريك يدك (استخدم بصيرتك ولا تستخدم بصرك)
6- اشكر الرب و عد لتتوكل عليه
7-عدل وضف على اسلوبك كلما اتيح لك ذلك بحكمة الرب وتوكل عليه
8-اكتب على ورقة ماهو تعريف السوق وفتح الصفقة في عقلك
9- إقرأ عن النفسية التجارية في كل مكان
10- احمد الرب
11-لم اذكر نقطة واحدة لا تصب في مصلحتك حتى الأشياء التي تظنها من الطقوس الدينية هي بشكل أو بآخر تصب في مصلحتك مادياً"بشكل ملموس" ولا تنسى أنه معك أيضاً لترى الجانب الماورائي يعمل في صالحك

عرض البوم صور hamada1228  
قديم 08-05-2015, 05:34 PM
hamada1228 hamada1228 غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: الترندات

بعتذر بشدة اخي عن التاخير ؛؛
هي ال 2000 دولار لكل دولار مش هاتطلعلك بس ده الكلام يلي بيصير ورا الكواليس فعلياً بس انتا قدامك 50 دولار وهاتحسب على اساسهم ,,
الرافعة بالنسبة لحضرتك فقط تختص بقيمة المارجن يعني هايحجز منك كام لما تفتح صفقة ؟؟؟ هي دي اللي بتعمله الرافعة وكلما كبرت الرافعة كلما كانت قيمة المحجوز اقل ,, في ناس بتحب يكون قيمة المحجوز كثيرة عشان لما تخسر لا سمح الله ما تخسرش الحساب كلو ويبقى فلوس شوية
وفي ناس تحب يا تخسر كل حاجة يا تكسب كل حاجة لذلك بتستعمل الرافعة الكثيرة وفي ناس واثقة من نفسها وبشغلها ومن اسلوبها ومش سآلة على الرافعة سواء حجزت اقل او اكثر لا يهمهم ولكن في بعض الاحيان يحتاجون رافعة عالية عشان يكون قيمة المارجن اقل
شو انا برأيي تبقى ديمو وتفتح المبلغ اللي انتا عاوزه بس مبدأياً افتح ب50 دولار ولا تكتر المبلغ عشان تفهم كويس السوق عامل ازاي واختار رافعة 2000:1 مبدئياً واوعدك بعدها ربما هاتفهم الطريقة ان شاء الله