قديم 11-11-2014, 07:56 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
shoushaa
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
shoushaa غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات
افتراضي طلب شرح برمجة اكسبيرت

السلام عليكم اخوانى الاعزاء , انا حاليا بتعلم لغة برمجة mql4 بس لسه جديد و كنت محتاج حد يسعدنى فى برمجة اكسبيرت فكرته معقده بس هتسعدينى فى اتقان البرمجه

فكرة الاكسبيرت بتعتمد على الترابط بين العملات توضيح اكتر

شروط الدخول شراء مثلا على زوج اليورو دولار على فريم الساعه : هى ان تكون اخر شمعة على ازواج eur/us , gb/us ,aud/us, nzd/us صاعده و ازواج us/cad , usjpy, us/chf هابط (او) ان يكون اليورو صاعد على ازواجه السبعه و هى eur/usd .eur/gp ,eur/chf ,eur/nzd,eur/jpy eur/aud , eur/cad (و) ان لا يكون هناك صفات شراء سابقه مفتوحه تنطبق عليها نفس الشروط , و فى حالات وجود صفقة بيع يتم اغلاقها اولا ثم الدخول شراء لحين ظهور اشارة معاكسه و هكذا

حالات الدخول بيع : هى عكس شروط الدخول شراء

ارجو الافاده اخوانى و مساعدتى فى برمجة هذا الاكسبرت

عرض البوم صور shoushaa  

قديم 11-11-2014, 07:56 PM
shoushaa shoushaa غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي طلب شرح برمجة اكسبيرت

السلام عليكم اخوانى الاعزاء , انا حاليا بتعلم لغة برمجة mql4 بس لسه جديد و كنت محتاج حد يسعدنى فى برمجة اكسبيرت فكرته معقده بس هتسعدينى فى اتقان البرمجه

فكرة الاكسبيرت بتعتمد على الترابط بين العملات توضيح اكتر

شروط الدخول شراء مثلا على زوج اليورو دولار على فريم الساعه : هى ان تكون اخر شمعة على ازواج eur/us , gb/us ,aud/us, nzd/us صاعده و ازواج us/cad , usjpy, us/chf هابط (او) ان يكون اليورو صاعد على ازواجه السبعه و هى eur/usd .eur/gp ,eur/chf ,eur/nzd,eur/jpy eur/aud , eur/cad (و) ان لا يكون هناك صفات شراء سابقه مفتوحه تنطبق عليها نفس الشروط , و فى حالات وجود صفقة بيع يتم اغلاقها اولا ثم الدخول شراء لحين ظهور اشارة معاكسه و هكذا

حالات الدخول بيع : هى عكس شروط الدخول شراء

ارجو الافاده اخوانى و مساعدتى فى برمجة هذا الاكسبرت