FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex منتدى العملات العام Forex فى هذا القسم يتم مناقشه كل ما يتعلق بـسوق تداول العملات العالمية الفوركس و مناقشة طرق التحليل المختلفة و تحليل المعادن , الذهب ، الفضة ، البترول من خلال تحليل فني ، تحليل اساسي ،اخبار اقتصادية متجددة ، تحليل رقمى ، مسابقات متعددة ، توصيات ، تحليلات ، التداول ، استراتيجيات مختلفة ، توصيات فوركس ، بورصة العملات ، الفوركس ، تجارة الفوركس ، يورو دولار ، باوند دولار ، بونص فوركس ، تداول ، اسهم ، عملات ، افضل موقع فوركس

اكثر انسان ربح من الفوركس

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

قديم 25-11-2013, 10:07 PM   المشاركة رقم: 21
الكاتب
أبو ريماس
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أبو ريماس غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أبو ريماس المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: اكثر انسان ربح من الفوركس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed ata نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
تمام اخى انا فهمتك انت تقصد انك مكنتش تعتمد على الاستوب املا انك تصبر ان السعر يعود عليك بربح فى يوم من الايام
ولكن خدها قاعده منى حسب تجريبتى البسيطه ( اذا كسر السعر نقطة مهمه للمقاومه يستمر السعر فى الصعود واذا كسر السعر نقطة مهمه للدعم يستمر السعر فى الانخفاض )
انت عارف ان فى سنة 2008 الدولار ين هبط من نقطه ومرجعش لنفس النقطه الا بعد 4 سنين وفيه نقاط حتى الان مقدرش يوصلها هذا الزوج لذلك اوعى تعتقد ان ممكن السعر صحح ويدور عليك تانى ومتوقفش خسارتك وفى النهايه هتلاقى حسابك اتمرجن
يعنى باختصار عشان تستمر فى السوق قدامك حلين واتحدى اى انسان محترف يجيبلى حل تالت
اما ان تضع استوب معين لصفقات
او اذا كنت انت مبتحبش الاستوب ولا تحب تخسر اشتغل بالمضاعفات
والمضاعفات انواع مش شرط تكون مضاعفات هيدج بس طبعا بادارة رأس مال بصرامه اكتر يعنى انا بشتغل على لوت 1\10000
وان شاء الله ربنا هيوفقك انا متفائل خير باذن الله
ممتازة جداً جرعة التفاؤل في اخر البوست دي
ان شاء الله ربنا يوفقك ويوفقني وجميع الاعضاء الكرام

عرض البوم صور أبو ريماس  
قديم 25-11-2013, 10:07 PM
أبو ريماس أبو ريماس غير متواجد حالياً
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed ata نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
تمام اخى انا فهمتك انت تقصد انك مكنتش تعتمد على الاستوب املا انك تصبر ان السعر يعود عليك بربح فى يوم من الايام
ولكن خدها قاعده منى حسب تجريبتى البسيطه ( اذا كسر السعر نقطة مهمه للمقاومه يستمر السعر فى الصعود واذا كسر السعر نقطة مهمه للدعم يستمر السعر فى الانخفاض )
انت عارف ان فى سنة 2008 الدولار ين هبط من نقطه ومرجعش لنفس النقطه الا بعد 4 سنين وفيه نقاط حتى الان مقدرش يوصلها هذا الزوج لذلك اوعى تعتقد ان ممكن السعر صحح ويدور عليك تانى ومتوقفش خسارتك وفى النهايه هتلاقى حسابك اتمرجن
يعنى باختصار عشان تستمر فى السوق قدامك حلين واتحدى اى انسان محترف يجيبلى حل تالت
اما ان تضع استوب معين لصفقات
او اذا كنت انت مبتحبش الاستوب ولا تحب تخسر اشتغل بالمضاعفات
والمضاعفات انواع مش شرط تكون مضاعفات هيدج بس طبعا بادارة رأس مال بصرامه اكتر يعنى انا بشتغل على لوت 1\10000
وان شاء الله ربنا هيوفقك انا متفائل خير باذن الله
ممتازة جداً جرعة التفاؤل في اخر البوست دي
ان شاء الله ربنا يوفقك ويوفقني وجميع الاعضاء الكرام

قديم 25-11-2013, 10:09 PM   المشاركة رقم: 22
الكاتب
أبو ريماس
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
أبو ريماس غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : أبو ريماس المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudfarid نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
موضوع ممتاز جدا واتمني ان نجد عملاقة للفوركس في الوطن العربي مثل الغرب
موجودين على فكرة بس محدش بيسمع عنهم

عرض البوم صور أبو ريماس  
قديم 25-11-2013, 10:09 PM
أبو ريماس أبو ريماس غير متواجد حالياً
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudfarid نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
موضوع ممتاز جدا واتمني ان نجد عملاقة للفوركس في الوطن العربي مثل الغرب
موجودين على فكرة بس محدش بيسمع عنهم