FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION القسم مخصص للحديث عن شركات الوساطة و برامجها و مزاياها و عيوبها و مشاكلها المتعددة..,اراء الاعضاء عن الشركات تعبر عن تجاربهم الشخصية و ليست اراء المنتدى ، FXDD ، XM ، FXPRO ، EXNESS ، Tickmill ميتاتريدر ، ايفون ، منصة ، شركة فوركس ،شركة وساطة ، افضل شركة فوركس ، فوركس بروكر ، فوركس ، الفوركس ، منصة تداول ، افضل منصة .

استفسار عن نظام ال binary options

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION

قديم 07-11-2013, 11:41 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
MaYeD
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MaYeD غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
4 استفسار عن نظام ال binary options

السلام عليكم جميعا..

استفسار يا اصحاب الخبره..

مثل ما هو مبين بالعنوان..

ماهو نظام او برنامج ال binary options

عرض البوم صور MaYeD  

قديم 07-11-2013, 11:41 PM
MaYeD MaYeD غير متواجد حالياً
عضو جديد
4 استفسار عن نظام ال binary options

السلام عليكم جميعا..

استفسار يا اصحاب الخبره..

مثل ما هو مبين بالعنوان..

ماهو نظام او برنامج ال binary options

قديم 07-11-2013, 11:52 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
walidleeda
عضو جديد
الصورة الرمزية walidleeda

البيانات

الإتصالات
الحالة:
walidleeda غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : MaYeD المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: استفسار عن نظام ال binary options

السلام عليكم ... البيناري اوبشن .. نظام الخيارات الثنائية .. اولا النظام دة حرام لأنه مقامرة .. هقولك ازاي ... فكرته هيا انك بتراهن على السعر هيرتفع او ينخفض في خلال مثل ال 5 دقايق الجايين على اي زوج او معدن ... و بعد ال 5 دقايق دي لو تخمينك صدق و لو حتى بنقطة واحدة فقط .. بتكسب نسبة معينة من الحساب انت بتكون محددها .. كدة يبقى انت لا اشتريت حاجة و لا بعت حاجة ... فقط راهنت على السعر .. زي بالظبط ترابيظة الروليت بتاعة القمار ...
انصحك بالابتعاد عنه حتى لو حد قالك انه مش حرام لانه واضح وضوح الشمس انه قمار بس الناس ضعيفة و بتستخدمه عشان ارباحه عالية جدا و سهلة جدا عن الفوركس ... بس للأسف فلوس حرام الله يغنينا عنها

عرض البوم صور walidleeda  
قديم 07-11-2013, 11:52 PM
walidleeda walidleeda غير متواجد حالياً
عضو جديد

السلام عليكم ... البيناري اوبشن .. نظام الخيارات الثنائية .. اولا النظام دة حرام لأنه مقامرة .. هقولك ازاي ... فكرته هيا انك بتراهن على السعر هيرتفع او ينخفض في خلال مثل ال 5 دقايق الجايين على اي زوج او معدن ... و بعد ال 5 دقايق دي لو تخمينك صدق و لو حتى بنقطة واحدة فقط .. بتكسب نسبة معينة من الحساب انت بتكون محددها .. كدة يبقى انت لا اشتريت حاجة و لا بعت حاجة ... فقط راهنت على السعر .. زي بالظبط ترابيظة الروليت بتاعة القمار ...
انصحك بالابتعاد عنه حتى لو حد قالك انه مش حرام لانه واضح وضوح الشمس انه قمار بس الناس ضعيفة و بتستخدمه عشان ارباحه عالية جدا و سهلة جدا عن الفوركس ... بس للأسف فلوس حرام الله يغنينا عنها

قديم 07-11-2013, 11:59 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
م.جوزيف ايهاب
عضو ذهبى
الصورة الرمزية م.جوزيف ايهاب

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.جوزيف ايهاب غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : MaYeD المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION

التوقيع

من مواضيعي نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور م.جوزيف ايهاب  
قديم 08-11-2013, 12:29 AM   المشاركة رقم: 4
الكاتب
اسلام ابن النيل
عضو نشيط
الصورة الرمزية اسلام ابن النيل

البيانات

الإتصالات
الحالة:
اسلام ابن النيل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

دا نظام اسمه الخيرات الثنائيه ... باختصار هو نظام رهائن .. يعنى مثل انك بتراهن على سباق خيل او اى شى هنا فى الفوركس الرهان بيكون على سعر زوج معين لمده معينه
بعطيك مثال بسيط .. سعر اليورو دولار الان مثلا 1.3400 .. انتى مثلا محلل كويس وشايف ان سعر اليورو دولار لن يصعد اعلى من 1.3420 لمده 3 ساعات . فبتراهن مع الوسيط بتاعك لو السعر طلع اعلى من 1.3420 قبل 3 ساعات انتى بتخسر الرهان لو السعر فضل تحت 1.3420 لمده 3 ساعات انتى بتكسب رهانك .. مش مهم هنا السوق اتحرك كام نقطه المهم هو اعلى ولا اقل من السعر اللى متراهنين عليه انتى والوسيط ..

قيمه الرهان بيكون متفق عليه قبل ما تبدا الرهان .. مثلا ممكن يكون الرهان بنسبه 70 % دا معناها لو انتى مراهن بالف دولار . ياما تكسب 700 او تخسر 1000

انا حاولت ابسطلك الامور قدر استطاعتى .. لكن اخى دا نظام كبير وبحر كبير والوسطاء بتوعه مش مشهورين فى العالم العربى .. ناهيك عن انه ملهوش اى وكلاء او مروجين عرب والسبب لانه الجميع قال انه حرام ..
ايضا قال جميع من ناقش الموضوع انه حرام او به شبه حرام . ولكن انا شرحتلك فكرتها من منظور مجرد ولا اريد ان اتطرق للحرام او الحلال .فالحلال بين والحرام بين وانا لست اهل للفتوى . ولكن اذا عزمت على الدخول فى طريق الخيارات الثنائيه انصحك التاكد الاول وبشده من مطابقتها للشريعه الاسلاميه ..

التوقيع

استغفر الله العظيم واتوب اليه

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

لكل عمل منظم عائد مضاعف
اخى وحبيبى فى الله . عندما تمضى ساعه . فاعلم انه قد انقضى جزىء من عمرك . لن تستطيع ان تعيده
نظم وقتك .. وخطط له
لوسمحت ممكن تجاوب نفسك على السؤال دا . انتى عايش ليه ؟ وعايز ايه من الدنيا؟ متى تكون سعيد ؟ متى تقول انك خلاص مش عايز حاجه تانى من الدنيا ؟ كيف تحقق ذلك ؟
هل تنوى ان تدعم دينك ووطنك ؟ ان كانت لديك اجابات . فتاكد انك لن تسطيع تحقيق شى بدون ان تنظم وقتك وتخطط لتحقق ما تريد وتضع جدول زمنى لذلك .

عرض البوم صور اسلام ابن النيل  
قديم 08-11-2013, 12:29 AM
اسلام ابن النيل اسلام ابن النيل غير متواجد حالياً
عضو نشيط

دا نظام اسمه الخيرات الثنائيه ... باختصار هو نظام رهائن .. يعنى مثل انك بتراهن على سباق خيل او اى شى هنا فى الفوركس الرهان بيكون على سعر زوج معين لمده معينه
بعطيك مثال بسيط .. سعر اليورو دولار الان مثلا 1.3400 .. انتى مثلا محلل كويس وشايف ان سعر اليورو دولار لن يصعد اعلى من 1.3420 لمده 3 ساعات . فبتراهن مع الوسيط بتاعك لو السعر طلع اعلى من 1.3420 قبل 3 ساعات انتى بتخسر الرهان لو السعر فضل تحت 1.3420 لمده 3 ساعات انتى بتكسب رهانك .. مش مهم هنا السوق اتحرك كام نقطه المهم هو اعلى ولا اقل من السعر اللى متراهنين عليه انتى والوسيط ..

قيمه الرهان بيكون متفق عليه قبل ما تبدا الرهان .. مثلا ممكن يكون الرهان بنسبه 70 % دا معناها لو انتى مراهن بالف دولار . ياما تكسب 700 او تخسر 1000

انا حاولت ابسطلك الامور قدر استطاعتى .. لكن اخى دا نظام كبير وبحر كبير والوسطاء بتوعه مش مشهورين فى العالم العربى .. ناهيك عن انه ملهوش اى وكلاء او مروجين عرب والسبب لانه الجميع قال انه حرام ..
ايضا قال جميع من ناقش الموضوع انه حرام او به شبه حرام . ولكن انا شرحتلك فكرتها من منظور مجرد ولا اريد ان اتطرق للحرام او الحلال .فالحلال بين والحرام بين وانا لست اهل للفتوى . ولكن اذا عزمت على الدخول فى طريق الخيارات الثنائيه انصحك التاكد الاول وبشده من مطابقتها للشريعه الاسلاميه ..

قديم 08-11-2013, 08:50 AM   المشاركة رقم: 5
الكاتب
MaYeD
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MaYeD غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

جزاكم الله الف خير
ويعطيكم ربي الف عافيه ..

انا كان مجرد استفسار فقط .. شفت مجرد فيديو بالصدفه
واستغربت من الطريقه

عشان كذا كنت عاوز استفسر عن البرنامج الغريب هذا.. وعلاقته بالفوركس

شكرا جميعا..

عرض البوم صور MaYeD  
قديم 08-11-2013, 08:50 AM
MaYeD MaYeD غير متواجد حالياً
عضو جديد