FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION القسم مخصص للحديث عن شركات الوساطة و برامجها و مزاياها و عيوبها و مشاكلها المتعددة..,اراء الاعضاء عن الشركات تعبر عن تجاربهم الشخصية و ليست اراء المنتدى ، FXDD ، XM ، FXPRO ، EXNESS ، Tickmill ميتاتريدر ، ايفون ، منصة ، شركة فوركس ،شركة وساطة ، افضل شركة فوركس ، فوركس بروكر ، فوركس ، الفوركس ، منصة تداول ، افضل منصة .

مشكلة التحويلات البنكية لشركات الفوركس فى مصر ؟

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION

قديم 16-06-2014, 02:59 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
HMZ
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
HMZ غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي مشكلة التحويلات البنكية لشركات الفوركس فى مصر ؟

السلام عليكم اخوانى الاعزاء..
انا بدأت فى تعلم الفوركس بقالى كام شهر.. وحبيت الموضوع جدا.. ونويت انى اكمل فيه واستزيد منه.. وخايف يكون كل اللى اتعلمته بدون لازمة.. بسبب انى موجود فى بلدنا الحبيبة مصر...

فى البداية عرفت ان الفوركس غير مرخصة فى مصر.. من ناحية شركات الوساطة ، وسألت خدمة عملاء FXDD عن قانونية التداول الفردى وقالو ان مفهاش مشكلة.. وان ده مصرح بيه قانوناً وكده..

قولت خلاص على بركة الله نبدأ التجربة اللى كلو بيقول انها لازم تفشل فى البداية عشان تتعلم.. بس مفيش مشكلة التعليم مش ببلاش... بحثت فى المنتدى هنا ومنتديات تانية على افضل البنوك فى التعامل مع الفوركس وكتير اجمعو على ال CIB و QNB ...

روحت للبنكين CIB و QNB وسالتهم على التعاملات بالفوركس قالو لأ معندناش التعامل ده ومش هينفع تتعامل مع شركات الفوركس من خلالنا وان فى تعليمات من البنك المركزى بكده (مش عارف ديه تعليمات جديدة مثلا)...

جيت هنا سألت خدمة العملاء FXDD وقالولى ده عادى البنوك لازم تقول كده عشان يقللو التحويلات للخارج... الخ... فى الموضوع ده اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

قولت الكلام ده اكيد مظبوط وان فيه عشرات الاف فى مصر بيتعاملو بالفوركس.. انا مش اول واحد !! وروحت فتحت حساب فى بنك QNB وعملت فيزا الكترون وانترنت كارد.. ولما جيت انقل المبلغ باستخدام انترنت كارد عن طريق موقع FXDD للحساب الحقيقى الخاص بى.. لقيته كتبلى البطاقة مرفوضة.. اتصلت بخدمة العملاء قالولى ان المشكلة من البنك.. البنك هو اللى بيرفض التحويل ، وحاول التواصل مع البنك وافهم منه المشكلة.. قولت اجرب الفيزا الكترون لقيت نفس المشكلة.. كلمت البنك بعدها وسالته انه عندى مشكلة فى استخدام انترنت كارد.. وطبعا انا بتكلم كاستخدامها فى المشريات مش فوركس... لكن اتفاجئت لما قالى انه حضرتك بتستخدما فى تحويلات فوركس.. وده مرفوض بتعليمات من البنك المركزى.. سالتهم هو الموضوع بقالو اد ايه ممنوع قالى من فترة كبيرة تعدى السنة...
سألتهم هى ديه مشكلة قانونية.. ولا سياسة البنك المركزى.. قالى انه ما عندو علم بده ؟؟

انا الحقيقة تعبت.. انا بقالى اكتر من شهر فى الاجراءات ديه.. وبقيت حاسس انى ماشى فى سكة غلط... ولقيت بالنسبة لى الطريق الوحيد انى اتعامل مع البنوك الاكترونية وديه مش مضمونه وبتاخد ووقت فى التحويل وليها شروط محددة.. وكنت من الناس اتعاملت مع ليبرتى قبل كده.. وخسرت دولارات مش كتير "الحمد لله"

وخايف فى يوم من الايام ادخل قضايا قانونية بسبب الفوركس..
يا ريت الناس اللى عندها خبرة فى الموضوع ده.. تقولى ازاى بتعاملو مع البنوك بدون مشاكل ؟؟!

عرض البوم صور HMZ  

قديم 16-06-2014, 02:59 PM
HMZ HMZ غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي مشكلة التحويلات البنكية لشركات الفوركس فى مصر ؟

السلام عليكم اخوانى الاعزاء..
انا بدأت فى تعلم الفوركس بقالى كام شهر.. وحبيت الموضوع جدا.. ونويت انى اكمل فيه واستزيد منه.. وخايف يكون كل اللى اتعلمته بدون لازمة.. بسبب انى موجود فى بلدنا الحبيبة مصر...

فى البداية عرفت ان الفوركس غير مرخصة فى مصر.. من ناحية شركات الوساطة ، وسألت خدمة عملاء FXDD عن قانونية التداول الفردى وقالو ان مفهاش مشكلة.. وان ده مصرح بيه قانوناً وكده..

قولت خلاص على بركة الله نبدأ التجربة اللى كلو بيقول انها لازم تفشل فى البداية عشان تتعلم.. بس مفيش مشكلة التعليم مش ببلاش... بحثت فى المنتدى هنا ومنتديات تانية على افضل البنوك فى التعامل مع الفوركس وكتير اجمعو على ال CIB و QNB ...

روحت للبنكين CIB و QNB وسالتهم على التعاملات بالفوركس قالو لأ معندناش التعامل ده ومش هينفع تتعامل مع شركات الفوركس من خلالنا وان فى تعليمات من البنك المركزى بكده (مش عارف ديه تعليمات جديدة مثلا)...

جيت هنا سألت خدمة العملاء FXDD وقالولى ده عادى البنوك لازم تقول كده عشان يقللو التحويلات للخارج... الخ... فى الموضوع ده اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

قولت الكلام ده اكيد مظبوط وان فيه عشرات الاف فى مصر بيتعاملو بالفوركس.. انا مش اول واحد !! وروحت فتحت حساب فى بنك QNB وعملت فيزا الكترون وانترنت كارد.. ولما جيت انقل المبلغ باستخدام انترنت كارد عن طريق موقع FXDD للحساب الحقيقى الخاص بى.. لقيته كتبلى البطاقة مرفوضة.. اتصلت بخدمة العملاء قالولى ان المشكلة من البنك.. البنك هو اللى بيرفض التحويل ، وحاول التواصل مع البنك وافهم منه المشكلة.. قولت اجرب الفيزا الكترون لقيت نفس المشكلة.. كلمت البنك بعدها وسالته انه عندى مشكلة فى استخدام انترنت كارد.. وطبعا انا بتكلم كاستخدامها فى المشريات مش فوركس... لكن اتفاجئت لما قالى انه حضرتك بتستخدما فى تحويلات فوركس.. وده مرفوض بتعليمات من البنك المركزى.. سالتهم هو الموضوع بقالو اد ايه ممنوع قالى من فترة كبيرة تعدى السنة...
سألتهم هى ديه مشكلة قانونية.. ولا سياسة البنك المركزى.. قالى انه ما عندو علم بده ؟؟

انا الحقيقة تعبت.. انا بقالى اكتر من شهر فى الاجراءات ديه.. وبقيت حاسس انى ماشى فى سكة غلط... ولقيت بالنسبة لى الطريق الوحيد انى اتعامل مع البنوك الاكترونية وديه مش مضمونه وبتاخد ووقت فى التحويل وليها شروط محددة.. وكنت من الناس اتعاملت مع ليبرتى قبل كده.. وخسرت دولارات مش كتير "الحمد لله"

وخايف فى يوم من الايام ادخل قضايا قانونية بسبب الفوركس..
يا ريت الناس اللى عندها خبرة فى الموضوع ده.. تقولى ازاى بتعاملو مع البنوك بدون مشاكل ؟؟!

قديم 16-06-2014, 03:54 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
خدمة العملاء
الدعم الفنى للموقع
الصورة الرمزية خدمة العملاء

البيانات

الإتصالات
الحالة:
خدمة العملاء غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : HMZ المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: مشكلة التحويلات البنكية لشركات الفوركس فى مصر ؟

وعليكم السلام اهلا اخونا الفاضل

حضرتك سالت اسوأ بنكين في التعامل مع الفوركس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة خصوصا QNB لانهم وقفوا التعامل من شهر 3 السنة الماضية

وطبعا مش الموضوع بنك مركزي لان البنك المركزي علي الكل بس البنك بيرح دماغه

افضل البنوك هي الاتي

البنك الاهلي اليوناني

العربي الافريقي
بلوم
عودة
بريوس
الاهلي المتحد

وايضا البنك الاهلي المصري وبنك مصر بيتعاملوا بس زحمة جدا والافضل عدم ذكر السبب الفوركس لانهم عندهم حساسية منه

كيفية الايداع في شركة FXDD للاشتراك في العروض

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةلا تتردد في مراسلتنا في اي وقت نحن دائما في خدمتكنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
support@fx-arabia.com

تحذير مخاطرة : التداول في سوق العملات يحتوي علي مخاطرة عالية . يجب ان تكون متأكد انك مهيأ علميا ونفسيا للتداول فيه وان يكون المال فائض عن احتياجاتك الاساسية.

التعديل الأخير تم بواسطة خدمة العملاء ; 19-09-2015 الساعة 03:09 PM
عرض البوم صور خدمة العملاء  
قديم 16-06-2014, 03:54 PM
خدمة العملاء خدمة العملاء غير متواجد حالياً
الدعم الفنى للموقع

وعليكم السلام اهلا اخونا الفاضل

حضرتك سالت اسوأ بنكين في التعامل مع الفوركس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة خصوصا QNB لانهم وقفوا التعامل من شهر 3 السنة الماضية

وطبعا مش الموضوع بنك مركزي لان البنك المركزي علي الكل بس البنك بيرح دماغه

افضل البنوك هي الاتي

البنك الاهلي اليوناني

العربي الافريقي
بلوم
عودة
بريوس
الاهلي المتحد

وايضا البنك الاهلي المصري وبنك مصر بيتعاملوا بس زحمة جدا والافضل عدم ذكر السبب الفوركس لانهم عندهم حساسية منه

كيفية الايداع في شركة FXDD للاشتراك في العروض

التعديل الأخير تم بواسطة خدمة العملاء ; 19-09-2015 الساعة 03:09 PM.
قديم 16-06-2014, 05:55 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
HMZ
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
HMZ غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : HMZ المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION

شكرا ليك على الرد السريع..
انا حاسس فعلا ان حظى وحش مع الفوركس.. وموضوع البنك المركزى هو اللى شككنى جامد..
ربنا يسهل افتح الحساب والامور تمشى كويس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة..
بس حضرتك شايف الاحسن انى افتح حساب بالدولار ولا افتح حساب بالجنيه ويتم التحويل عن طريق البنك.. يعنى عشان مثيرش حساسية تحويل الاموال والفوركس وكده ؟

عرض البوم صور HMZ  
قديم 16-06-2014, 05:55 PM
عضو جديد

بس حضرتك شايف الاحسن انى افتح حساب بالدولار ولا افتح حساب بالجنيه ويتم التحويل عن طريق البنك.. يعنى عشان مثيرش حساسية تحويل الاموال والفوركس وكده ؟

قديم 16-06-2014, 06:48 PM   المشاركة رقم: 4
الكاتب
معاذ عودات
المدير العام للموقع
الصورة الرمزية معاذ عودات

البيانات

الإتصالات
الحالة:
معاذ عودات متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HMZ نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا وسهلا فيك اخي الكريم ،،
مش فرق انو يكون الحساب بالدولار او الجنيه ،،
فالاموال ستصل لو كانت بأي عمله

ولكن لو تمكنت من فتح الحساب بالدولار يكون افضل لك

التوقيع

أشترك في قنواتنا على التلجرام

قناة أخبار فوركسية اقتصادية حول العالم
Telegram: Contact @news4Economic

أ.نادر غيث - اف اكس ارابيا
Telegram: Contact @naderghaith

تحليلات ومناقشات اف اكس ارابيا
Telegram: Contact @fxarabia_analysis

أمير محمد عيسي - بورصة فوركس
Telegram: Contact @borsaforex

FXCommission.com/ best cashback
Telegram: Contact @fxcommission

اف اكس ارابيا-Fx-Arabia.com
Telegram: Contact @fxarabia

عرض البوم صور معاذ عودات  
قديم 16-06-2014, 06:48 PM
معاذ عودات معاذ عودات متواجد حالياً
المدير العام للموقع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HMZ نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اهلا وسهلا فيك اخي الكريم ،،
مش فرق انو يكون الحساب بالدولار او الجنيه ،،
فالاموال ستصل لو كانت بأي عمله

ولكن لو تمكنت من فتح الحساب بالدولار يكون افضل لك

قديم 16-06-2014, 08:35 PM   المشاركة رقم: 5
الكاتب
HMZ
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
HMZ غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

تمام.. هاشوف نظام البنوك المذكورين.. وباذن الله اكون بدأت فى التداول على بداية الشهر الجديد نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شكرا على المرور اخى معاذ !

عرض البوم صور HMZ  
قديم 16-06-2014, 08:35 PM
عضو جديد

تمام.. هاشوف نظام البنوك المذكورين.. وباذن الله اكون بدأت فى التداول على بداية الشهر الجديد نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شكرا على المرور اخى معاذ !

قديم 17-06-2014, 03:36 AM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
خدمة العملاء
الدعم الفنى للموقع
الصورة الرمزية خدمة العملاء

البيانات

الإتصالات
الحالة:
خدمة العملاء غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

لو عايز تفتح حساب بالدولار وتحول منه يبقي البنك الاهلي اليوناني افضل واحد لك

http://www.nbg.com.eg/en/

بالتوفيق

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةلا تتردد في مراسلتنا في اي وقت نحن دائما في خدمتكنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
support@fx-arabia.com

تحذير مخاطرة : التداول في سوق العملات يحتوي علي مخاطرة عالية . يجب ان تكون متأكد انك مهيأ علميا ونفسيا للتداول فيه وان يكون المال فائض عن احتياجاتك الاساسية.

عرض البوم صور خدمة العملاء  
قديم 17-06-2014, 03:36 AM
خدمة العملاء خدمة العملاء غير متواجد حالياً
الدعم الفنى للموقع

لو عايز تفتح حساب بالدولار وتحول منه يبقي البنك الاهلي اليوناني افضل واحد لك

http://www.nbg.com.eg/en/

بالتوفيق

قديم 25-06-2014, 10:51 AM   المشاركة رقم: 7
الكاتب
mostafa anis
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mostafa anis غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

نفس المشكله اللى كنت انا فيها و ناس كتير نصحتنى بالبنك العربى الافريقى

عرض البوم صور mostafa anis  
قديم 25-06-2014, 10:51 AM
mostafa anis mostafa anis غير متواجد حالياً
عضو جديد

نفس المشكله اللى كنت انا فيها و ناس كتير نصحتنى بالبنك العربى الافريقى

قديم 08-06-2015, 12:53 AM   المشاركة رقم: 8
الكاتب
alfredkamal
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
alfredkamal غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

هل تم حل المشكلة أم لا ؟؟

عرض البوم صور alfredkamal  
قديم 08-06-2015, 12:53 AM
alfredkamal alfredkamal غير متواجد حالياً
عضو جديد

قديم 15-06-2015, 12:01 AM   المشاركة رقم: 9
الكاتب
فراس الشيخ
عضو متميز

البيانات

الإتصالات
الحالة:
فراس الشيخ غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alfredkamal نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم .... لقد كنت اطلع ورأيت ان استفسارك لم يتم الرد عليه فقلت أشرح لك قصة احد اصدقائي في مصر بخصوص الحوالات البنكية
في الإيداع لم يستطع ارسال الأموال فقام بالإيداع عن طريق كاشيو وقالت له الشركة التي يتعامل معها (لا اذاكر ما كان اسمها) انه بإمكانه أن يسحب عن طريق البنك ... راح سأل البنك قالولو لا الكلام مش صحيح .... تواصل مع الشركة قالوا انه ان لم يتم التحويل ممكن يسحبوه على اي نظام دفع الكتروني ولكن عندما قام بالسحب على البنك وصلت الحوالة بعد اسبوع... وايضا حسب ما فهمت منه أن الشركة زودته بيان دفع او شيء من هذا القبيل ... بالتوفيق للجميع

عرض البوم صور فراس الشيخ  
قديم 15-06-2015, 12:01 AM
فراس الشيخ فراس الشيخ غير متواجد حالياً
عضو متميز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alfredkamal نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم .... لقد كنت اطلع ورأيت ان استفسارك لم يتم الرد عليه فقلت أشرح لك قصة احد اصدقائي في مصر بخصوص الحوالات البنكية
في الإيداع لم يستطع ارسال الأموال فقام بالإيداع عن طريق كاشيو وقالت له الشركة التي يتعامل معها (لا اذاكر ما كان اسمها) انه بإمكانه أن يسحب عن طريق البنك ... راح سأل البنك قالولو لا الكلام مش صحيح .... تواصل مع الشركة قالوا انه ان لم يتم التحويل ممكن يسحبوه على اي نظام دفع الكتروني ولكن عندما قام بالسحب على البنك وصلت الحوالة بعد اسبوع... وايضا حسب ما فهمت منه أن الشركة زودته بيان دفع او شيء من هذا القبيل ... بالتوفيق للجميع

قديم 24-06-2015, 02:58 AM   المشاركة رقم: 10
الكاتب
kabaka2006
عضو جديد
الصورة الرمزية kabaka2006

البيانات

الإتصالات
الحالة:
kabaka2006 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

انا ليا سؤال وياريت حد يفيدنى لانى قربت اكره الفوركس بسبب الايداع

انا فتحت حساب فى بنك نتللر الالكترونى

عايز اعرف لو انا عملت فيزا انترنت من كريدى اجريكول ينفع اربط حسابى بيها الى بنك نتللر واعمل بيها ايداع ؟

عايز اعرف رسوم التحويل من الفيزا الى البنك الالكترونى وسوم التحويل من نتللر الى اف اكس دى دى ؟ علشان سمعت انهم بياخدوا كتير

ولو انا هعمل سحب من اف اكس دى دى لازم اسحب على البنك الالكترونى وبعد كدة على الفيزا ؟

واية هى المشاكل اللى ممكن تواجهنى فى عملية السحب والايداع ؟

اسف للاطالة ولكم جزيل الشكر

التوقيع

(( فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا
وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارً ))
صدق الله العظيم

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور kabaka2006  
قديم 24-06-2015, 02:58 AM
kabaka2006 kabaka2006 غير متواجد حالياً
عضو جديد

انا ليا سؤال وياريت حد يفيدنى لانى قربت اكره الفوركس بسبب الايداع

انا فتحت حساب فى بنك نتللر الالكترونى

عايز اعرف لو انا عملت فيزا انترنت من كريدى اجريكول ينفع اربط حسابى بيها الى بنك نتللر واعمل بيها ايداع ؟

عايز اعرف رسوم التحويل من الفيزا الى البنك الالكترونى وسوم التحويل من نتللر الى اف اكس دى دى ؟ علشان سمعت انهم بياخدوا كتير

ولو انا هعمل سحب من اف اكس دى دى لازم اسحب على البنك الالكترونى وبعد كدة على الفيزا ؟

واية هى المشاكل اللى ممكن تواجهنى فى عملية السحب والايداع ؟

اسف للاطالة ولكم جزيل الشكر