FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تعليم الفوركس يحتوى المنتدى التعليمى على العديد من المراجع و الكتب و المؤلفات التى تساهم فى تعليم المضاربين اصول و فنون تداول العملات (الفوركس) منتدى الفوركس ، المواد التعليمية ل سوق الفوركس ، دروس ، تحيلي رقمى ، كتب ، مقالات تعليمية ، دورات فوركس مجانية ، تعليم تحليل فني ، تحليل اساسي ، موجات اليوت ، فيبوناتشي ، تعليم فوركس ، برامج التداول ، تعليم الفوركس بالفيديو ، شروحات . تعلم الفوركس , تعليم الفوركس , فيديو فوركس , افضل دورة فوركس , دورة فوركس مجانية , دورة فوركس , ربح فوركس , استراتيجية فوركس , فيديو فوركس تعليمى , فيديو فوركس و الكثير.

تجربتي مع الفوركس

منتدى تعليم الفوركس

قديم 27-05-2010, 01:18 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
ahmedshreeef
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ahmedshreeef غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي تجربتي مع الفوركس

انا تجربتي مع افوركس ترجع الى سنه تقريبا وعملت اكونتات ديمو كسبت في بعضها وخسرت في بعضها بس ادائي لغاية دلوقتي مش عاجبني ولا مخليني اخد قرار اني اخش بجد وانا متفائل جدن بالمنتدى ده لانو منتدى مصري والواحد هيعرف يتكلم مع ناس هتفهمو انا مشكلتي اني عاوز اعمل ارباح من اكونت صغير واستوب لوس صغير ودا انا حاسس انو مستحيل بس للاسف هوه ده اللي مناسب ليا ومناسب لاغلب الناس انها مش هتقدر تفتح اكونت باكتر من 1000 او 2000 دولار انا شخصيا مقدرتي مش هعدي الافلف وبالتالي فالاستوب لوس لما يبقى 15 فالميه من الاكونت بيبقى صغير اوي انا كسبت بس فالاكونتات الكبيره حد يقدر يقولي اتصرف ازاي

عرض البوم صور ahmedshreeef  

قديم 27-05-2010, 01:18 PM
ahmedshreeef ahmedshreeef غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي تجربتي مع الفوركس

انا تجربتي مع افوركس ترجع الى سنه تقريبا وعملت اكونتات ديمو كسبت في بعضها وخسرت في بعضها بس ادائي لغاية دلوقتي مش عاجبني ولا مخليني اخد قرار اني اخش بجد وانا متفائل جدن بالمنتدى ده لانو منتدى مصري والواحد هيعرف يتكلم مع ناس هتفهمو انا مشكلتي اني عاوز اعمل ارباح من اكونت صغير واستوب لوس صغير ودا انا حاسس انو مستحيل بس للاسف هوه ده اللي مناسب ليا ومناسب لاغلب الناس انها مش هتقدر تفتح اكونت باكتر من 1000 او 2000 دولار انا شخصيا مقدرتي مش هعدي الافلف وبالتالي فالاستوب لوس لما يبقى 15 فالميه من الاكونت بيبقى صغير اوي انا كسبت بس فالاكونتات الكبيره حد يقدر يقولي اتصرف ازاي

قديم 27-05-2010, 01:41 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى
الصورة الرمزية محمد نوارج

البيانات

الإتصالات
الحالة:
محمد نوارج غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ahmedshreeef المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: تجربتي مع الفوركس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedshreeef نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
حبيبي أكاونت بألف دولار مناسب جداً كبداية .. وأنا عن نفسي مش شايفه صغير ولا حاجة

لكن الأول .. قبل ما تفكر في فتح الحساب الحقيقي

وتكون متردد أو متحير ..

لابد الأول تعرف إنت هدفك ايه من فتح الحساب

لأن يبدو إنك مش عارف هدفك من فتح حساب حقيقي

لازم تكون اتعلمت كفاية .. ( سنة مناسبة جدا كوقت .. لكن الأهم .. اتعلمت في السنة دي ايه؟!! )

لازم تكون حاطط هدف شهري أو أسبوعي انك تحققه من الحساب .. علشان تقدر تحدد الطريقة المناسبة لده

لازم تكون متمكن من طريقة معينة ناجحة معاك وبتحقق نسبة ربح

أين أنت من إدارة رأس المال ؟!!

.........

أنا مش بخوفك .. أنا من مصلحتي كمنتدى او وكيل إني أقولك إفتح يا راجل وكسبان بعون الله ..

لكن لازم قبل ما أقولك تفتح حساب .. لازم أحط رجلك على الطريق الصح ..

.........

وأحب أطمنك إنك بوجودك في إف إكس ارابيا إن شاء الله .. بدأت صح

وهتتعلم هنا إن شاء الله ..

وبإذن الله من 1/6/2010 هيبدأ الكورس الشامل بالصوت والصورة .. للفوركس من الألف للياء للدكتور أسامة

ولو تابعته إن شاء الله .. هتتعلم كويس جداً

وهتبدأ بإذن الله صح

ولو بدات بحساب حقيقي حاليا

ممكن تتابع مع ورشة اف اكس ارابيا العالمية وتلتزم بإدارة رأس مال كويسة هتستفيد جداً على فكرة

وكمان ممكن لو هتفتح حساب بألف دولار .. إذا ممكن تطلب من المنتدى تشغيل إكسبيرت عيون النسر بمخاطرة 5% وبمتوسط ربح 15% شهرياً

لحد ما تتعلم كويس وتتمكن من طريقة تكسب بيها يدوياً

في حلول كتير وأوبشنات كتير إن شاء الله

تابع معانا بس ومش هنسيبك

هنقف جنبك بإذن الله لحد ما توصل لهدفك .. بس الهم نعرف ايه هوه هدفك الأول

واي حاجة أنا تحت أمرك وف أي وقت

وممكن تراسلني على الخاص أعطيك رقم تليفوني لو تحب نتكلم بتفصيل أكتر على الموبايل أو الايميل

وطريقك أخضر بإذن الله ..

أخوك محمد نوارج

..،

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 27-05-2010, 01:41 PM
محمد نوارج محمد نوارج غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

حبيبي أكاونت بألف دولار مناسب جداً كبداية .. وأنا عن نفسي مش شايفه صغير ولا حاجة

لكن الأول .. قبل ما تفكر في فتح الحساب الحقيقي

وتكون متردد أو متحير ..

لابد الأول تعرف إنت هدفك ايه من فتح الحساب

لأن يبدو إنك مش عارف هدفك من فتح حساب حقيقي

لازم تكون اتعلمت كفاية .. ( سنة مناسبة جدا كوقت .. لكن الأهم .. اتعلمت في السنة دي ايه؟!! )

لازم تكون حاطط هدف شهري أو أسبوعي انك تحققه من الحساب .. علشان تقدر تحدد الطريقة المناسبة لده

لازم تكون متمكن من طريقة معينة ناجحة معاك وبتحقق نسبة ربح

أين أنت من إدارة رأس المال ؟!!

.........

أنا مش بخوفك .. أنا من مصلحتي كمنتدى او وكيل إني أقولك إفتح يا راجل وكسبان بعون الله ..

لكن لازم قبل ما أقولك تفتح حساب .. لازم أحط رجلك على الطريق الصح ..

.........

وأحب أطمنك إنك بوجودك في إف إكس ارابيا إن شاء الله .. بدأت صح

وهتتعلم هنا إن شاء الله ..

وبإذن الله من 1/6/2010 هيبدأ الكورس الشامل بالصوت والصورة .. للفوركس من الألف للياء للدكتور أسامة

ولو تابعته إن شاء الله .. هتتعلم كويس جداً

وهتبدأ بإذن الله صح

ولو بدات بحساب حقيقي حاليا

ممكن تتابع مع ورشة اف اكس ارابيا العالمية وتلتزم بإدارة رأس مال كويسة هتستفيد جداً على فكرة

وكمان ممكن لو هتفتح حساب بألف دولار .. إذا ممكن تطلب من المنتدى تشغيل إكسبيرت عيون النسر بمخاطرة 5% وبمتوسط ربح 15% شهرياً

لحد ما تتعلم كويس وتتمكن من طريقة تكسب بيها يدوياً

في حلول كتير وأوبشنات كتير إن شاء الله

تابع معانا بس ومش هنسيبك

هنقف جنبك بإذن الله لحد ما توصل لهدفك .. بس الهم نعرف ايه هوه هدفك الأول

واي حاجة أنا تحت أمرك وف أي وقت

وممكن تراسلني على الخاص أعطيك رقم تليفوني لو تحب نتكلم بتفصيل أكتر على الموبايل أو الايميل

وطريقك أخضر بإذن الله ..

أخوك محمد نوارج

..،

قديم 27-05-2010, 04:45 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
مدير الموقع
المدير العام للموقع

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مدير الموقع غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

هناك اكثر من طريقة للوصول الى هدفك و لكن للاسف يخيل لى انك لا تعرف هدفك و هدفك ينحصر فى ان انمى المال و اجعله يكبر و الا اخسر و هو هدف طيب بالتاكيد و لكنك لم تذكر طريقة الوصول للهدف
فانت لا تستطيع الذهاب من القاهرة الى الاسكندرية سيرا على الاقدام و لكنك يمكنك ان تتوجه اليها فى ساعتين فقط اذا استخدمت سيارة,و لن تستطيع ان تستخدم سيارة الا اذا تعلمت اولا كيف تقودها كما انه لن يصرح لك بالقيادة اذا كنت لا تحمل رخصة قيادة.

الفوركس نفس الفكرة..
لديك هدف المال و الربح الحلال
تعلم الفوركس..اتقنه..تدرب ديمو لتحصل على الترخيص و اتقن طريقة ما لفترة جيدة من الزمن قبل ان تنزل البحر الهائج لان نزولك البحر قد يغرقك,اما مهارتك فى مجاراة التيار ستصل بك الى ابعد بكثير جدا مما تحلم.
هى حقيقة و قلتها فى المحاضرة فى معرض ترند
الفوركس يربح اكثر من تجارة السلاح و المخدرات و الادوية اكثر بكثير
و لكنك يجب ان تتعلمه جيدا لتربح منه
سنقوم من جانبنا فى اف اكس ارابيا بتعليم المضارب الجديد كيف يضارب بشكل سليم و يربح و هذا يتطلب منا كفريق عمل مجهودا ضخما للغاية لننهيه و لكن هذا المجهود لا يساوى ابدا الثواب الذى ننتظره من خالقنا و ان نكون اسبابا فى فتح باب للرزق للكثيرين.
تابع ورشنا و مواضيعنا التعليمية و ان شاء الله سنعلمك كيف تقود الشارت.
الله كريم.,

عرض البوم صور مدير الموقع  
قديم 27-05-2010, 04:45 PM
مدير الموقع مدير الموقع غير متواجد حالياً
المدير العام للموقع

هناك اكثر من طريقة للوصول الى هدفك و لكن للاسف يخيل لى انك لا تعرف هدفك و هدفك ينحصر فى ان انمى المال و اجعله يكبر و الا اخسر و هو هدف طيب بالتاكيد و لكنك لم تذكر طريقة الوصول للهدف
فانت لا تستطيع الذهاب من القاهرة الى الاسكندرية سيرا على الاقدام و لكنك يمكنك ان تتوجه اليها فى ساعتين فقط اذا استخدمت سيارة,و لن تستطيع ان تستخدم سيارة الا اذا تعلمت اولا كيف تقودها كما انه لن يصرح لك بالقيادة اذا كنت لا تحمل رخصة قيادة.

الفوركس نفس الفكرة..
لديك هدف المال و الربح الحلال
تعلم الفوركس..اتقنه..تدرب ديمو لتحصل على الترخيص و اتقن طريقة ما لفترة جيدة من الزمن قبل ان تنزل البحر الهائج لان نزولك البحر قد يغرقك,اما مهارتك فى مجاراة التيار ستصل بك الى ابعد بكثير جدا مما تحلم.
هى حقيقة و قلتها فى المحاضرة فى معرض ترند
الفوركس يربح اكثر من تجارة السلاح و المخدرات و الادوية اكثر بكثير
و لكنك يجب ان تتعلمه جيدا لتربح منه
سنقوم من جانبنا فى اف اكس ارابيا بتعليم المضارب الجديد كيف يضارب بشكل سليم و يربح و هذا يتطلب منا كفريق عمل مجهودا ضخما للغاية لننهيه و لكن هذا المجهود لا يساوى ابدا الثواب الذى ننتظره من خالقنا و ان نكون اسبابا فى فتح باب للرزق للكثيرين.
تابع ورشنا و مواضيعنا التعليمية و ان شاء الله سنعلمك كيف تقود الشارت.
الله كريم.,

قديم 27-05-2010, 06:04 PM   المشاركة رقم: 4
الكاتب
ahmedshreeef
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

انا قريت الردود بس انا عايز افهمكو حاجه انا قريت كتير كلو بيتكلم عن الدعم والمقاومه و فيبوناتشي و ... والاشكال والشموع لو قصدكم اني اقرا تاني فالحاجات دي انا معنديش مانع بس انا شايف انو مفيش امل انما الجديد فاللي بتقولوه اعرف هدفك وداكلام جامد جدن بس كانقاط اسبوعيه ولا كايه بالظبط وبالنسبه للاستاذ محمد نوارج ياريت تبعتلي نمرة تليفونك طبعا انا نفسي في ناس اتفاعل معاهم

قديم 27-05-2010, 06:04 PM
عضو جديد

انا قريت الردود بس انا عايز افهمكو حاجه انا قريت كتير كلو بيتكلم عن الدعم والمقاومه و فيبوناتشي و ... والاشكال والشموع لو قصدكم اني اقرا تاني فالحاجات دي انا معنديش مانع بس انا شايف انو مفيش امل انما الجديد فاللي بتقولوه اعرف هدفك وداكلام جامد جدن بس كانقاط اسبوعيه ولا كايه بالظبط وبالنسبه للاستاذ محمد نوارج ياريت تبعتلي نمرة تليفونك طبعا انا نفسي في ناس اتفاعل معاهم

قديم 27-05-2010, 10:25 PM   المشاركة رقم: 5
الكاتب
Samy
رحمه الله
الصورة الرمزية Samy

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Samy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

اولا
استاذ احمد
لن أضيف كثيرا عما أفاض به
اخونا محمد او الدكتور اسامه
و لكن ما احب ان أنوه اليه
انك الى الان تسير فى الاتجاه الصحيح
فرغم انك تعمل ديمو منذ عام
الا انك ما زلت مترددا لأنك لم تطمئن بعد لأداءك
و لذا لم تفتح حساب حقيقى الى الان
و هذا عين العقل
ما دمت لم تجد نفسك تقف على ارضيه صلبه
فى المجال
فعدم الدخول اليه افضل
الى ان تجد الوسيله المناسبه التى تحقق بها مرادك
و كون انك الى الان لم تتسرع فى الدخول لهذا المعترك
فهذا شئ رائع
و بشئ من التواصل معنا هنا
و بلا عجله و لكن بهدوء اعصاب
فلم تعد تفكر بمفردك
و لكننا جميعا نفكر معك

اعتقد انه مع قليل من الوقت يمكنك
التوصل الى ما تريد

عرض البوم صور Samy  
قديم 27-05-2010, 10:25 PM
Samy Samy غير متواجد حالياً
رحمه الله

اولا
استاذ احمد
لن أضيف كثيرا عما أفاض به
اخونا محمد او الدكتور اسامه
و لكن ما احب ان أنوه اليه
انك الى الان تسير فى الاتجاه الصحيح
فرغم انك تعمل ديمو منذ عام
الا انك ما زلت مترددا لأنك لم تطمئن بعد لأداءك
و لذا لم تفتح حساب حقيقى الى الان
و هذا عين العقل
ما دمت لم تجد نفسك تقف على ارضيه صلبه
فى المجال
فعدم الدخول اليه افضل
الى ان تجد الوسيله المناسبه التى تحقق بها مرادك
و كون انك الى الان لم تتسرع فى الدخول لهذا المعترك
فهذا شئ رائع
و بشئ من التواصل معنا هنا
و بلا عجله و لكن بهدوء اعصاب
فلم تعد تفكر بمفردك
و لكننا جميعا نفكر معك

اعتقد انه مع قليل من الوقت يمكنك
التوصل الى ما تريد

قديم 28-05-2010, 12:54 AM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
م.نادر فريد
عضو فضى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.نادر فريد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

أحمد اسمح لى أنا كمان أعقب على كلامك بالتفصيل الممل

انا تجربتي مع افوركس ترجع الى سنه تقريبا جميل جدا وعملت اكونتات ديمو كسبت في بعضها وخسرت في بعضها طبعا من باقى كلامك كنت تبدا باكونتات 10000 واعلى من ذلك بس ادائي لغاية دلوقتي مش عاجبني ولا مخليني اخد قرار اني اخش بجد وانا متفائل جدن بالمنتدى ده لانو منتدى مصري والواحد هيعرف يتكلم مع ناس هتفهمو انا مشكلتي اني عاوز اعمل ارباح من اكونت صغير واستوب لوس صغير هوايتى و د.أسامة اكثر من يعرف ذلك من ايام ماكان بيعلمنى الكلاسيكى ودا انا حاسس انو مستحيل بالعكس مفيش مستحيل بالذات مع الكونت الذى ذكرته لنا بالأسفل 1000$ بس للاسف هوه ده اللي مناسب ليا ومناسب لاغلب الناس انها مش هتقدر تفتح اكونت باكتر من 1000 او 2000 دولار انا شخصيا مقدرتي مش هعدي الالف الألف ليس أكونت صغير مع الرافعة المناسبة وبالتالي فالاستوب لوس لما يبقى 15 فالميه من الاكونت بيبقى صغير اوي ( 150$ =1500 بيب من نوع ال10 سنت اعتقد هذا ستوب كبييييييييييييير جدا ...=150 بيب من نوع ال1$ كبييييييير جدا ايضا يبدوا انك تدخل بلوت عالى جدا واحب أذكرك ان الهدف غالبا يكون ضعف الستوب ومن كلامك كانك تحاول ان تكسب 30% من الحساب فى كل صفقة وهو كلام غير منطقى بالمرة ويعنى تدبيلة كل 3 صفقات .... أنصحك تصغر لوت الدخول لو تابعت ورشة التوصيات الخاصة بالمنتدى فى المنتدى العام ممكن تبدا بلوت 0.05 وتزيده مع رؤيتك الخاصة الى 0.1 لكل 1000$ على اقصى تقدير فى رأي وبذلك فالصفقة التى تكسب 50 بيب وهى صفقة صغيرة معناها 50$ وتساوى 5% من حسابك ال 1000$ بمعنى كل 20 صفقة رابحة صغيرة هى تدبيلة للحساب وهو شئ ممتاز فكر تانى وراجع نفسك ومنتظر ردك ) انا كسبت بس فالاكونتات الكبيره حد يقدر يقولي اتصرف ازاي
يا راجل انا فاكرك بتتكلم على حساب ب 100$ وللا ب 5$ من بتوع marketiva
أقرأ التعليقات بالأقتباس

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

فلتحيا مصــــــــــــــــــر

عرض البوم صور م.نادر فريد  
قديم 28-05-2010, 12:54 AM
م.نادر فريد م.نادر فريد غير متواجد حالياً
عضو فضى

أحمد اسمح لى أنا كمان أعقب على كلامك بالتفصيل الممل

انا تجربتي مع افوركس ترجع الى سنه تقريبا جميل جدا وعملت اكونتات ديمو كسبت في بعضها وخسرت في بعضها طبعا من باقى كلامك كنت تبدا باكونتات 10000 واعلى من ذلك بس ادائي لغاية دلوقتي مش عاجبني ولا مخليني اخد قرار اني اخش بجد وانا متفائل جدن بالمنتدى ده لانو منتدى مصري والواحد هيعرف يتكلم مع ناس هتفهمو انا مشكلتي اني عاوز اعمل ارباح من اكونت صغير واستوب لوس صغير هوايتى و د.أسامة اكثر من يعرف ذلك من ايام ماكان بيعلمنى الكلاسيكى ودا انا حاسس انو مستحيل بالعكس مفيش مستحيل بالذات مع الكونت الذى ذكرته لنا بالأسفل 1000$ بس للاسف هوه ده اللي مناسب ليا ومناسب لاغلب الناس انها مش هتقدر تفتح اكونت باكتر من 1000 او 2000 دولار انا شخصيا مقدرتي مش هعدي الالف الألف ليس أكونت صغير مع الرافعة المناسبة وبالتالي فالاستوب لوس لما يبقى 15 فالميه من الاكونت بيبقى صغير اوي ( 150$ =1500 بيب من نوع ال10 سنت اعتقد هذا ستوب كبييييييييييييير جدا ...=150 بيب من نوع ال1$ كبييييييير جدا ايضا يبدوا انك تدخل بلوت عالى جدا واحب أذكرك ان الهدف غالبا يكون ضعف الستوب ومن كلامك كانك تحاول ان تكسب 30% من الحساب فى كل صفقة وهو كلام غير منطقى بالمرة ويعنى تدبيلة كل 3 صفقات .... أنصحك تصغر لوت الدخول لو تابعت ورشة التوصيات الخاصة بالمنتدى فى المنتدى العام ممكن تبدا بلوت 0.05 وتزيده مع رؤيتك الخاصة الى 0.1 لكل 1000$ على اقصى تقدير فى رأي وبذلك فالصفقة التى تكسب 50 بيب وهى صفقة صغيرة معناها 50$ وتساوى 5% من حسابك ال 1000$ بمعنى كل 20 صفقة رابحة صغيرة هى تدبيلة للحساب وهو شئ ممتاز فكر تانى وراجع نفسك ومنتظر ردك ) انا كسبت بس فالاكونتات الكبيره حد يقدر يقولي اتصرف ازاي
يا راجل انا فاكرك بتتكلم على حساب ب 100$ وللا ب 5$ من بتوع marketiva
أقرأ التعليقات بالأقتباس

قديم 28-05-2010, 11:31 AM   المشاركة رقم: 7
الكاتب
مدير الموقع
المدير العام للموقع

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مدير الموقع غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

الفوركس منظومة متكاملة الجوانب ..لتربح منه يجب ان تكون ملما بما فيه بشكل كامل
مثلا التحليل الاساسى هل تعرف عنه شيئا؟
ماذا يعنى تقرير اعانات البطالة الشهرى مثلا بالنسبة للشارت؟
ما تأثير مبيعات المنازل الامريكية على الشارت؟
هل تستطيع ان تفسر حديث برنانكى؟
هل نموذج الرأس و الكتفين انعكاسى ام استمرارى؟

هذه بعض الاسئلة ان استطعت الاجابة عليها بشكل جيد يمكنك التفكير بعمق فى الشارت اما دون ذلك فنحن ننصحك بالتعلم اولا و نحن سنقوم بذلك ان شاء الله ابتغاء مرضاة الله.
اما هدفك و ستوبك كام فهو ادارة رأس المال التى لها حرفنة عالية يمكنك ان تتقنها و لكن لا يمكن ان تتقنها و انت لا تعلم الكثير عن باقى المنظومة..
تحياتى لك و تحت امرك فى اى استفسار.
الله كريم.,

عرض البوم صور مدير الموقع  
قديم 28-05-2010, 11:31 AM
مدير الموقع مدير الموقع غير متواجد حالياً
المدير العام للموقع

الفوركس منظومة متكاملة الجوانب ..لتربح منه يجب ان تكون ملما بما فيه بشكل كامل
مثلا التحليل الاساسى هل تعرف عنه شيئا؟
ماذا يعنى تقرير اعانات البطالة الشهرى مثلا بالنسبة للشارت؟
ما تأثير مبيعات المنازل الامريكية على الشارت؟
هل تستطيع ان تفسر حديث برنانكى؟
هل نموذج الرأس و الكتفين انعكاسى ام استمرارى؟

هذه بعض الاسئلة ان استطعت الاجابة عليها بشكل جيد يمكنك التفكير بعمق فى الشارت اما دون ذلك فنحن ننصحك بالتعلم اولا و نحن سنقوم بذلك ان شاء الله ابتغاء مرضاة الله.
اما هدفك و ستوبك كام فهو ادارة رأس المال التى لها حرفنة عالية يمكنك ان تتقنها و لكن لا يمكن ان تتقنها و انت لا تعلم الكثير عن باقى المنظومة..
تحياتى لك و تحت امرك فى اى استفسار.
الله كريم.,

قديم 28-05-2010, 05:11 PM   المشاركة رقم: 8
الكاتب
ahmedshreeef
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

اوكيه انا مستعد للمزيد والجديد من التعلم بس امته هتفتح المواضيع وياسلام لو في موضوع كده يبقى فيه ناس بتتريد مع بعضها يبقى برضو كويس بحيث يبقى تعليم و تطبيق فنفس الوقت

قديم 28-05-2010, 05:11 PM
عضو جديد

اوكيه انا مستعد للمزيد والجديد من التعلم بس امته هتفتح المواضيع وياسلام لو في موضوع كده يبقى فيه ناس بتتريد مع بعضها يبقى برضو كويس بحيث يبقى تعليم و تطبيق فنفس الوقت

قديم 28-05-2010, 05:21 PM   المشاركة رقم: 9
الكاتب
محمد نوارج
عضو ذهبى
الصورة الرمزية محمد نوارج

البيانات

الإتصالات
الحالة:
محمد نوارج غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

بإذن الله الكورسات هتبدأ يوم 1/6/2010

غير كده

لو عاوز موضوع فيه تطبيق

مفيش أحسن من ورشة اف اكس ارابيا العالمية

$$..ورشـــة اف اكس ارابيا العالمــية..$$ - اف اكس ارابيا .. تحليلات .. توصيات .. مؤشرات .. اكسبيرتات

التوقيع

عرض البوم صور محمد نوارج  
قديم 28-05-2010, 05:21 PM
محمد نوارج محمد نوارج غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

بإذن الله الكورسات هتبدأ يوم 1/6/2010

غير كده

لو عاوز موضوع فيه تطبيق

مفيش أحسن من ورشة اف اكس ارابيا العالمية

$$..ورشـــة اف اكس ارابيا العالمــية..$$ - اف اكس ارابيا .. تحليلات .. توصيات .. مؤشرات .. اكسبيرتات

قديم 29-05-2010, 03:59 AM   المشاركة رقم: 10
الكاتب
ahmedshreeef
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

هوه عموما لظروف شغلي انا مسافر الحد الجي ان شاء الله ومش هقدر اتابع االفوركس اصلا الاسبوعين الجايين اول ماجي ان شاء الله هخش عالورشه واقرا الدروس وهشارك فالورشه

قديم 29-05-2010, 03:59 AM
عضو جديد

هوه عموما لظروف شغلي انا مسافر الحد الجي ان شاء الله ومش هقدر اتابع االفوركس اصلا الاسبوعين الجايين اول ماجي ان شاء الله هخش عالورشه واقرا الدروس وهشارك فالورشه